loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلیدهای برخورد با ناتوانی در یادگیری

کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان

ناشر صابرین

نویسنده باری ای. مک نامارا | فرانسین جی. مک نامارا

مترجم ترانه بهبهانی

ویراستار علی خاکبازان

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 192

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این کتاب روش ها و راه کارهای کاربردی برای درمان ناتوانی در یادگیری کودکان مطرح گردیده و طی آن روش های آموزش، نحوه ی برخورد با فرزندان ناتوان در یادگیری در خانه و چگونگی مشارکت آن ها در فعالیت های اجتماعی بررسی شده است.

در کتاب خاطرنشان شده است:
"ناتوانی در یادگیری عبارتی کلی است و به گروه ناهمگنی از اختلالات اطلاق می شود که از طریق اشکالات مهمی در کسب و استفاده از قوه ی شنوایی، تکلم، خواندن، نوشتن، برهان یا توانایی در ریاضیات ظاهر می شود.
این اختلالات درونی است و احتمالا منشا آن آسیب هایی در دستگاه عصبی مرکزی می باشد که در طول عمر انسان روی می دهد.
ممکن است مشکلات در رفتارهای خودگردان، درک اجتماعی و کنش متقابل اجتماعی همراه با مشکل ناتوانی در یادگیری پدید آید که به خودی خود دال بر مشکل ناتوانی در یادگیری نمی باشد.
با وجود این که ناتوانی ها ممکن است به صورت همزمان با دیگر معلولیت ها پدید آید (مثل اختلال حسی، عقب ماندگی ذهنی و اختلال هیجانی وخیم) یا به شدت تحت تاثیر مسائل مختلفی باشند (مثل تفاوت های فرهنگی، درک ضعیف یا نامناسب) خود علت یا تاثیرگذار بر آن ها محسوب نمی شوند".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما