loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنی های آزادگان

ناشر پیام آزادگان

نویسنده عبدالرضا سالمی نژاد

تعداد صفحات : 291

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب در یازده فصل به بررسی مستند وضعیت اسرای ایرانی در اردوگاه های عراق می پردازد، سر فصل های این کتاب عبارت است از: معاهدات ژنو در خصوص حقوق اسرای جنگی و وظایف دولت نگهداری کننده اسرا، اسارت، بافت نیروهای عراقی در اردوگاه ها، بافت جمعیتی اسرا، اردوگاه های نگهداری اسرای ایرانی در عراق، شکنجه های دوران اسارت، سازمان صلیب سرخ جهانی، مکاتبات اسیران، برنامه های روزانه اسرا، وضعیت بهداشت و درمان و پوشاک و تغذیه.

ناشر در مقدمه، کتاب را باز کردن روزنه ای به دنیای اسارت می داند انتشار آن را مانند منوری می داند که فقط برای دقایقی وسعت میدان نبرد را روشن می کند.

اصطلاحات دوران اسارت، یکی از فصل های پایانی این کتاب است که همچنین یکی از بخش های خواندنی این کتاب به حساب می آید. در این فصل تعدادی از اصطلاحات اسرای ایرانی در اردوگاه های عراق به همراه معنای عبارت، مورد بررسی قرار گرفته است. در بخشی از این فصل در خصوص چند اصطلاح می خوانیم: "آفتابه را آب کنید: آسمان هم ابری است؛ رمزی برای مطلع ساختن سایرین از وجود نگهبانان عراقی و افراد ستون پنجم و آنتن در محوطه آسایشگاه"، "چلو درخت: برنجی که با قاطی شدن برگ چغندر درست می شد. اکثر مواقع شاخ و برگ درخت نیز در آن دیده می شد. اسرا به آن «چلو درخت» می گفتند"، " دایی اکبر: اصطلاحی برای علی اکبر هاشمی رفسنجانی (رئیس جمهور وقت) در مکاتبات اسرا برای مصون ماندن از سانسور منافقین."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما