loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آگاهی و گواهی: ترجمه و شرح انتقادی رساله تصور و تصدیق صدرالمتالهین شیرازی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30368 10003022
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این رساله تصور و تصدیق از فیلسوف، حاوی نکات آموزنده و سازنده ای است که هم پاسخ گوی برخی از پرسش های مهم اصل وجود علم است و هم برخی پرسش های اپیستمولوژیک را که رابطه علم با معلوم را تعیین می کند، در معرض رسیدگی و بحث قرار می دهد.
این کتاب از مقدمه و سه فصل تشکیل شده است. مترجم در مقدمه به مباحثی چون: تفاوت میان علم حصولی و علم حضوری، علوم بدیهی و علوم اکتسابی، علم افزایش است نه کاهش پرداخته است. در فصل اول با عنوان «تقسیم علم به تصور و تصدیق» موضوعاتی مثل: تقسیم منطقی، شرط وحدت در تقسیم، تقسیم علم، بررسی در چیستی تصور و تصدیق، نظریه ما مورد بحث قرار گرفته اند. در فصل دوم مولف پس از بیان تفسیر و ارزیابی گفتار متأخرین، هم آهنگی آراء فلسفه و هم چنین فرق میان تصدیق و حکم توضیح داده شده اند. در فصل آخر نیز این موضوعات بیان شده اند: تقسیم حاصر یا حصر تقسیم، گواهی از سخن ابن سینا، تفسیر معیت در سخن ابن سینا، سخنی با علامه قطب الدین شیرازی، خلاصه نظریه تحقیقی و غیره.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما