loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سنجش و اکتشاف

ناشر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

نویسنده علی عابدی شاهرودی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 498

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر در پنج فصل «شناخت علوم»، «علم اصول فقه»، «فلسفه اصول فقه»، «دین و معادلات و مناسبات» و «عقل عملی و اعتباریات» سامان یافته است.
مولف در فصل اول به دو موضوع «ایضاح دیدگاه رایج در شناسایی علوم» و «سنجش دیدگاه رایج در شناسایی علوم» پرداخته است. فصل دوم شامل شش نوشتار «علم اصول فقه و نظام واره آن بر پایه سنجش مسلک های اجتماعی»، «علم اصول فقه و روش ها و منابع و دلایل»، «علم اصول فقه و دانش های زبانی»، «علم اصول فقه و فلسفه تحلیلی»، «علم اصول فقه و تعمیم به اصول اجتهاد عام» و «شیخ مفید و علم اصول فقه». فصل سوم مشتمل بر چهار نوشتار «فلسفه اصول فقه به مثابه فلسفه تابع»، «فلسفه اصول فقه به ملاک قانون تابع و متغیر»، «فلسفه اصول فقه و مرزبندی ها و تمایزات» و «فلسفه فقه به ملاک دستور تابع ها در منطق و ریاضی» می باشد. نویسنده در فصل چهارم، سه نوشتار «نظریه علم دینی»، «دین و عقل» و «دین و اخلاق» را بیان نموده است. فصل آخر نیز شامل مباحثی پیرامون ابن سینا و عقل عملی و هم چنین علامه طباطبایی و اعتباریات می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما