loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه رسائل، حواشی و تعلیقات

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30376 10003022
150,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آیت الله حاج سید ابوالحسن رفیعی قزوینی، از بزرگترین فلاسفه و حکما و مجتهدین صد ساله اخیر است که شاگردان زیادی را تربیت کرده است. شاگردان وی در عرصه فلسفه هم اکنون خود استادان ممتاز فلسفه اسلامی در ایران زمین محسوب می شوند.

از آنجا که بسیاری از مقالات و رسائل آیت الله رفیعی قزوینی پیش از این به طبع نرسید و برخی از آن ها که منتشر شده است، هم از حیث نحوه چاپ و صحافی نامرغوب می نمود و هم در طبع آنها عدم دقت و مسامحات بسیاری رفته و دارای اغلاط زیادی بود که رغبت پژوهندگان را به ژرف نگری و بررسی مطالب علمی و اکتناه به معانی و مضامین پرشکوه و بلند این آثار برنمی انگیخت؛ مصحح کتاب به همین انگیزه درصدد برآمد که همه مقالات و رسائل فارسی و عربی آن علامه بی همانند را بار دیگر با تصحیح بالنسبه منقح و قابل استفاده در دسترس اهل علم و حکمت قرار دهد.
برخی از عناوین مطالب این کتاب عبارتند از: مسأله رجعت، سخن در حرکت جوهریه و تحولات ذاتیه، بیان اتحاد عاقل به معقول، سخن در وحدت وجود، در بیان حقیقت شب قدر، سخنی در معاد، فی شرح دعاء السحر، معراج، فی وجوب الوجود، تحقیق فی الاسفار الاربعه، فی بیان ان الدور یستلزم التسلسل، حاشیه علی القضایا الضروریه الذاتیه من الاسفار الاربعه، فی بیان القوه المولده، حواشیه علی القبسات، حواشیه علی شرح هیاکل النور، حواشیه علی شرح التجرید للملا علی القوشجی، حواشیه علی شرح المطالع، حواشیه علی اسرار الحکیم للحکیم السبزواری.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما