loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یک قرن زندگی پر ماجرا: سالشمار زندگی قدس ایران (همسر امام خمینی (ره)) بر اساس خاطرات و خیال (دوره دو جلدی)

5 (1)

ناشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

گردآورنده کتاب سید علی قادری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 1112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30422 10003022
295,000 265,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «یک قرن زندگی پرماجرا» دو دو جلد به سال شمار زندگی بانوی انقلاب اسلامی همسر حضرت امام خمینی رحمة الله می پردازد.
جلد اول این اثر در هشت فصل به زندگی و وقایع مهم زندگی همسر مکرمه امام خمینی رحمة الله علیه تا پایان سال 1342 می پردازد و در مجلد دوم از در چهار فصل به صورت مبسوط به وقایع سال 1342 تا پیروزی انقلاب و از سال 1357 تا سال 1388 و وفات ایشان اختصاص یافته است.
خاطرات خواندنی و متنوعی که در این اثر گرد آوری شده به متن رویدادهای بزرگ و تاریخی انقلاب وارد می شود و برای نگارش این اثر با اکثر اعضای بیت امام و خاندان خانم ثقفی مصاحبه به عمل آمده است.
در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم: «خانم خدیجه ثقفی (قدس ایران) همسر گرامی امام خمینی رحمة الله علیه از زمره شخصیت ها و بانوان تاثیر گذار در تاریخ ایران و اسلام است. ایشان علاوه بر اینکه در خصوصیات فردی و آراستگی به فضائل اخلاقی و کمالات معنوی بانویی نمونه بود، در زمینه برخورداری از آگاهی های اجتماعی روز و شناخت زمانه خویش نیز ایشان را می توان جزو نوادر روزگار به شمار آورد.
عظمت روحی و صبر و پایداری این بانو در برابر ناملایمات و مشکلات طاقت فرسایی که دست تقدیر برایش رقم زده بود شگفت آور است.
هر انسان منصفی که تاریخ زندگی پر فراز و نشیب او را مطالعه کند، بدون تردید اذعان خواهد کرد که اگر همدلی و همراهی خانم ثقفی با امام و مدیریت کم نظیرش در کوران بحران ها و برهه های حساس نهضت چون شب دستگیری امام و ماه های جدایی و تبعید امام به ترکیه و شرایط سخت زندگی در عراق نبود، قطعا حضرت امام به آن همه توفیق در خدمت به ایران و اسلام دست نمی یافت.»
مرحومه خدیجه ثقفی معروف به قدس ایران همسر حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در سال 1292 به دنیا آمد. وی در سال 1308 خورشیدی با بنیانگذار جمهوری اسلامی ازدواج کرد. پدر حاجیه خانم خدیجه ثقفی مرحوم میرزا محمد ثقفی تهرانی از شاگردان شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم بود و در زمان ادامه تحصیل در قم با حاج آقا روح الله که در آن زمان 27 سال داشت آشنا شده بود و همین آشنایی واسطه ازدواج دختر او با امام شد. مرحومه خدیجه ثقفی در حدود ساعت 9:15 صبح اول فروردین 1388 در سن 96 سالگی در بیمارستان خاتم الانبیا تهران به دیدار معبود شتافت و در تاریخ 2 فروردین و پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد حضرت امام خمینی و در جوار همسر و فرزند خویش آرام گرفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما