loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تربیت جنسی فرزندان: عوامل، روش ها و راهکارها

ناشر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده جواد مصلحی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 96

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر از سری کتب مشاوره موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) می باشد. این کتاب کوشیده است که در سنین کودکی والدین را ترغیب و تعلیم دهد که به چه صورتی با کودکان خود پاسخی صحیح دهند.

فصل نخست اهمیت و پیامدهای تربیت جنسی را طرح می کند و در این فصل تعریف تربیت جنسی، ضرورت و آثار تربیت جنسی درست و زیان های غفلت از تربیت جنسی مطرح می شود. فصل دوم عوامل موثر در تربیت جنسی است که در این فصل خانواده، عوامل اجتماعی و محیطی و عوامل جسمانی و روانی با الگوهایی در زیرمجموعه این سه بحث تبیین می شود. در این فصل به تربیت جنسی صحیح و شیوه های مستقیم و شیوه های غیر مستقیم اشاره می شود و در نهایت در انتهای فصل زمینه های انحرافات جنسی تلویزیون و رایانه، اهتمام به امر ازدواج فرزندان و درمان های طبی از نکات مهمی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

امروز کارشناسان توانمند در زمینه تربیت کودک و نوجوان بسیار اندک هستند و بسیاری افراد مدعی نیز اطلاعات ناقص و نادرستی در این زمینه ارائه می کنند، بنابراین با توجه به ویژگی های دین مبین اسلام و پیشرفت های علمی دانشمندان در این کتاب به یکی از ساخت های مهم تربیت فرزندان که تربیت جنسی است، اشاره شده است.

با وجود اهمیت تربیت جنسی در دوران خردسالی این مقوله در خانواده ها جزو مرزهای ممنوعه گفت وگو به شمار می آید و کودک به محض رسیدن به نوجوانی به شیوه ای نادرست از همسالان خود یا منابعی مانند پایگاه های اینترنتی غیراخلاقی مطالب نادرست و ناصحیح را یاد می گیرد.

تربیت جنسی در سنین پیش دبستانی، دبستان، نوجوانی و بلوغ با یکدیگر متفاوت هستند و والدین باید دقت کنند که راهکارهای ارائه شده در هر سن را در زمان خود و بدون توجه به ممنوعیت در خانواده ها ارائه دهند، زیرا ممکن است برخی از این راهکارها برای دیگر گروه های سنی متفاوت باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما