loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نامه ها و پیام های امام خمینی(ره) (دوره دو جلدی)

ناشر تسنیم

نویسنده سید روح الله موسوی خمینی

تحقیق و تنظیم کتاب رسول سعادتمند

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 2080

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«نامه ها و پیام های امام خمینی(ره)» عنوان کتابی دو جلدی می باشد که مجموعه ای است از نامه ها و پیام های تاریخی امام خمینی (ره) که به مناسبت های مختلف نوشته شده اند.
این کتاب بر اساس ترتیب تاریخی نامه ها و پیام های امام راحل را از صحیفه نور جمع آوری و منتشر کرده است.
با توجه به این که پیام ها را شخصا امام راحل نگارش کرده و طبعا فرصت و دقت در نگارش یشتر از سخنرانی و جلسات عمومی یا حافظه ی خاطره گو است، بهتر از سایر مواد تاریخی می تواند بیانگر ما فی الضمیر صاحب اثر باشد.
لذا با توجه به گستردگی آثار امام راحل، چنین مجموعه ای می تواند برای آشنایی سریع با اندیشه های ایشان مفید باشد.

جلد اول این مجموعه دو جلدی، در یازده فصل، مجموعه ای است از نامه ها و پیام های تاریخی امام خمینی (ره) که به مناسبت های مختلف نوشته شده اند.
فصل نخست کتاب به پیام ها و نامه هایی اختصاص دارد که حضرت امام (ره) در زمان مبارزه با رژیم پهلوی تا هنگام پیروزی انقلاب اسلامی نوشته اند. از جمله مطالب این فصل می توان به نامه به آیت الله بروجردی، تلگراف به شاه و اعتراض به عملکرد اسدالله علم، اعلام عزای عمومی در عید سال 1342، مخالفت با لایحه ی کاپیتولاسیون، نامه ی سرگشاده به امیرعباس هویدا و پیام های مختلف در مناسبت های گوناگون به ملت ایران اشاره کرد.
فصل دوم با عنوان "منشور روحانیت" دربرگیرنده ی نامه ی امام خطاب به روحانیون با موضوع تعیین استراتژی نظام جمهوری اسلامی و رسالت حوزه های علمیه است.
فصل بعد نیز با عنوان "منشور برادری"، شامل نامه ای است خطاب به محمدعلی انصاری، از اعضای دفتر امام، که موضوع آن مفتوح بودن باب اجتهاد در حکومت اسلامی است.
نامه ی تاریخی امام به گورباچف و دعوت وی به اسلام که با ذکر عجز تفکر مادی در تامین نیازهای بشر و پیش بینی شکست کمونیسم همراه بود،
موضوع فصل چهارم کتاب را تشکیل می دهد.
پیام های عزت آفرین به پاپ ژان پل دوم، یا پیام هایی درباره ی برکناری منتظری، بنی صدر و یا مسائلی چون غائله ی کردستان و حزب خلق مسلمان (در تبریز) از دیگر موضوعات فصل های کتاب است.
در ادامه پیام هایی که امام در خصوص واقعه ی جمعه ی خونین مکه و قطع نامه ی 598 داده بودند، آمده است.
فصل های پایانی کتاب نیز شامل نامه هایی است که در دوران بازسازی و سازندگی کشور از طرف امام نوشته شدند.

در جلد دوم، عناوینی چون «پیام امام به گورباچوف»، «قاطعیت و تدبیر در برخورد با انحرافات»، «روز جهانی قدس»، «نامه های خانوادگی و عرفانی»، «نامه های اخلاقی»، «وصیت نامه سیاسی - الهی امام خمینی (ره)» و غیره وجود دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما