loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اطلس تاریخ اسلام - جلد اول: زمینه ها

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

رخدادهای تاریخی در میانه تار و پودی از زمان و مکان پدیدار می شوند و شناخت بهتر و تحلیل دقیق تر آن ها به بررسی دو عنصر پیش گفته نیازمند است.
حوادث تاریخ اسلام از پیدایش آن تا آغاز غیبت کبری، از آنجا که با نزول آخرین و کامل ترین دین آسمانی همزمان بوده است، از دیگر رخدادهای تاریخی متمایز بوده و اهمیتی بسیار بالاتر دارد.
ابعاد زمانی و مکانی این رویدادها، به ویژه فضایی که در آن آیات الاهی فرود و روایات معصومان علیهم السلام پدید آمده است، جهات گوناگونی دارد؛ مانند فرهنگ، عقاید، بافت اجتماعی، اقتصاد، جغرافیای طبیعی و انسانی که به همه آن ها باید توجه شود.
عنایت به این ضرورت، لزوم تدوین تاریخ اسلام در گستره عصر ظهور اسلام و دوران پیشوایان، از نگاه مکتب اهل بیت علیهم السلام و توجه به ابعاد گوناگون زمانی و مکانی آن را برجسته تر ساخته است.
با این انگیزه طرح مطالعاتی تدوین اطلس تاریخ اسلام شکل گرفت؛ تدوین چنین دانشنامه ای با شناسه های یاد شده کاری بس دشوار است. تبیین و تحلیل حوادث تاریخی و جهات گوناگون آن ها، کاری بسیار گسترده و دشوار می نماید؛ به ویژه این که بررسی دقیق، وامدار آگاهی کامل از بسترهای مؤثر آن است.

بررسی نقش ائمه معصومین علیهم السلام در مقطع تاریخی سه قرن اول اسلام برای نخستین بار است که در یک مجموعه انجام می شود و در این راستا با استفاده از ابزارهای جدید، در ارائه مطالب به روز تر و گویاتر همراه جذابیت برای مخاطب تلاش شده است.

یکی از ابزارهای مهم استفاده شده در این مجموعه به کارگیری نقشه ها و تصاویر مربوط به هر بحثی است که این نقشه ها هم با استفاده از منابع جغرافیای تاریخ اسلام، عموم نقشه ها با بالاترین دقت فنی و از سوی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح که سابقه طولانی در این زمینه دارد، تنظیم شده است. این کتاب در قطع رحلی و با کاغذ گلاسه به شکلی زیبا به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما