loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روابط ایران و آلمان در جنگ جهانی اول

1914-1918 م / 1336-1332 ه ق

ناشر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نویسنده معصومه ارباب

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 405

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

با آغاز جنگ جهانی اول در جبهه های اروپا، ایران نیز، به علت موقعیت سوق الجیشی خاص خود، جایگاه مهمتری در سیاست های بین المللی به دست آورد.این امر هنگاهی جلوه بارزی یافت که دولت عثمانی به نفع آلمان ها وارد جنگ شد و آلمان ها نیز سیاست اتحاد با دنیای اسلامی را برای مقابله با روس و انگلیس در پیش گرفت. در کتاب حاضر که مشتمل بر 12 فصل در دو بخش می باشد، روابط ایران و آلمان در این دوره و همچنین فعالیت های سیاسی-فرهنگی و نظامی آلمان ها در فاصله سال های 1914 تا 1918 میلادی در ایران بررسی گردیده است. روابط ایران وآلمان در جنگ جهانی اول 1918-1914م/ 1336-1332ق. که بخش اول کتاب با عنوان نفوذ و قدرت نمایی آلمانی ها در ایران که خود شامل 6 فصل می باشد و بخش دوم کتاب با عنوان ضعف و شکست آلمانی ها در ایران که 6 فصل را در بر می گیرد.
عناوین و سر فصل های مهم:
اعزام هیئت های مختلف از سوی آلمانی ها و عثمانی ها به ایران و افغانستان/ فعالیت آلملنی ها در دوره صدارت مستوفی الممالک/فعالیت آلمانی ها در دوران صدارت مشیر الدوله/ ریاست وزرایی عین الدوله و نقش آلمانیها در ایران/ ریاست وزرایی مجدد مستوفی و فعالیت آلمانی ها/ فعالیت افراد گروه نیدرمایر در ایران/ شکست فعالیت آلمانی ها در ایران/ فعالیت ماموران آلمانی در دوران مهاجرت اول/ فعالیت آلمانی ها در دوران مهاجرت در کرمانشاه و قصر شیرین/ فعالیت مهاجرین عثمانی و نقش آلمانها در این دوران/ تاسیس حکومت موقت نظام الساطنه و نقش آلمانیها در آن/ روابط ایران و آلمان تا پایان جنگ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیر بدیری

با سلام
از این کتاب تو سایت موجود می باشد؟
چون من بعضی سایت ها رو نگاه کردم موجود بود.
با تشکر

8 مرداد 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما