loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خانواده در نگرش اسلام و روان شناسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30625 10003022
84,000 79,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب خانواده در نگرش اسلام و روان شناسی، نوشته محمدرضا سالاری فر است و در انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) به چاپ رسیده است.

خانواده یکی از نظام های اولیه جوامع بشری است که با وجود تحولات اساسی در اهداف و کارکردهای خود ثابت مانده و هنوز در جوامع اهمیت اساسی دارد. خانواده مهم ترین و مناسب ترین نظام برای تامین نیازهای مادی، روانی و معنوی بشر بوده و بهرتین بستر را برای تامین امنیت و آرامش روانی اعضا، پرورش نسل جدید و اجتماعی کردن فرزندان و برآورده ساختن نیازهای عاطفی افراد فراهم نموده است.

تعالیم اسلام درباره چگونگی روابط اعضای خانواده توصیه های الزامی و اخلاقی فراوانی دارند. در این کتاب مباحث خانواده را با تعریف خانواده، ازدواج، و مقدمات آن و... روابط خویشاوندی تعیین کرده و سپس به ارکان خانواده پرداخته است. در فصول چهارم و پنجم و ششم نقش باورهای دینی توجیه های اخلاقی و رفتاری اسلام را بررسی کرده و به عوامل مشکلات خانوادگی و راهکارهای اسلامی برای پیشگری و حل آنها اشاره نموده است.

همچنین انواع خانواده در اسلام و قوانین اقتصادی خانواده در اسلام را از نگاه روان شناسی بررسی کرده و در پایان با اشاره به خانواده الگو در اسلام، طرحی کلی از نظام خانواده در اسلام ارائه نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما