loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حمل قرآن: پژوهشی در روش شناسی تعلیم و تحفیظ قرآن مجید

5 (1)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده ابوالفضل خوش منش

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 323

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30629 10003022
15,500 14,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پژوهشی درباره روش تعلیم و حفظ قرآن کریم است. نویسنده در بخش اول به بررسی تاریخ فراگیری و آموزش قرآن پرداخته و بحث خود را با سیره پیامبر اکرم (ص) در این خصوص آغاز کرده و با نگاهی به شیوههای قرآنآموزی در کشورهای اسلامی و بیان خاطراتی از دوران کودکی خود به پایان میبرد. نظام اقراء و استقراء در روش پیامبر، شیوه ترویجی، تیسیر و تسهیل برخورد پیامبر با غلطخوانی قرآن و دیگر ویژگیهای آموزش قرآن توسط آن حضرت در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. مؤلف در بخش دیگر از کتاب خود آیات قرآن کریم و روایات را درباره «حمل قرآن» مورد توجه قرار میدهد. قرآن و اهلبیت برای قرآن زبان ویژهای قائلاند که باید در قلب انسان جای بگیرد. چیستی زبان قرآن و رابطه آن با زبان عربی و فطرت آدمی، تدبر در قرآن و پیوند آن با آموزش قرآن، مفهوم حفظ و ذکر قرآن و پیوند قرائت قرآن و نماز که مورد تأکید قرار گرفته از جمله برخی از موضوعات مطرح شده در این بخش است. نویسنده در ادامه آموزش قرآن را از لحاظ علوم جدید و زبانآموزی مورد بررسی قرار داده و در بخش پایانی از آثار حمل قرآن سخن به میان آورده است. بهرهگیری از موسیقی قرآن کریم و تحلیل موسیقی چند سوره از قرآن، تأثیر جسمانی قرآن، بهره عقلی از تعالیم قرآن و... از عناوین مباحث این بخش از کتاب می باشند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما