loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

واژه نامه احکام

بیان و شرح اصطلاحات کتب فقهی

ناشر مدرسه الامام علی بن ابیطالب (ع)

تحقیق و تنظیم کتاب وحید علیان نژاد

زیر نظر ناصر مکارم شیرازی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 64

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

عضو شورای استفتاء دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره ضرورت تالیف این کتاب عنوان کرده است:
با در نظر گرفتن این موضوع که فهم برخی اصطلاحات و واژه های رایج در کتاب های فقهی و سخنان بزرگان علمی و دینی برای عموم آسان نیست، با توجه به سوالاتی که به دفتر رسیده اند و همچنین با تاکید ویژه آیت الله مکارم شیرازی، اقدام به جمع آوری و نگارش این واژه ها و تشریح آن ها در قالب کتاب کردم.
این کتاب نوعی لغتنامه ساده است که از طریق آن مردم بتوانند استفتائات و بیانات مراجع عظام و سخنان اهل علم را بهتر درک کنند. در این کتاب پای صحبت مردم نشستم و واژه هایی را که بیشترین سوالات درباره آن ها بوده است، در حد چند خط و به طور اجمال و با بیانی ساده از زبان آیت الله مکارم شرح داده ام.
از ویژگی های کتاب «واژه نامه احکام؛ بیان و شرح اصطلاحات کتب فقهی» رعایت ترتیب الفبایی اصطلاحات است که دسترسی به موارد مورد نیاز و سوال هر فرد را در کتاب آسان تر می کند. به عنوان مثال، در این کتاب در توضیح واژه جهل مرکب آمده است: «جهل مرکب آن است که شخص نمی داند و متوجه نیست و می پندارد که می داند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما