loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نماز مایه تربیت و آرامش روح و روان

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر که با آیه معروف «الا بذکرالله تطمئن القلوب» آغاز می شود؛ از ضرورت استمداد انسان در دریای متلاطم و طوفان زندگی و پناه بردنش به ذات احدیت سخن می گوید، چراکه همواره یاد خدا مایه آرامش دلها خواهد بود، اما سؤال این است که چگونه به یاد خدا باشیم؟
آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به این سوال می نویسند: «بسیار می شود که در جریان حوادث زندگی، همه چیز را جز خود و منافع شخصی، فراموش می کنیم. دست به جنایت و خیانت و تعدی و ستم دراز می کنیم. این غفلت و فراموشکاری، دشمن سعادت ماست. چیست که می تواند پرده های غفلت را پاره کند و ما را از چنگال این بلای بزرگ رهایی بخشد؟»
وی می افزایند: «جواب آن، نماز است. نماز است که می تواند چنین خدمت بزرگی را به ما کند؛ چرا که خداوند در قرآن می فرماید: «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء والمنکر؛ نماز (انسان را) از زشتی ها و گناه باز می دارد.»

در بخشی از این کتاب آمده است: «در طول شبانه روز چند بار وضویی می گیریم و مهیای نماز می شویم. با شستشوی ظاهر، باطن آن آغاز می شود و لوح دل را از هرگونه آلودگی با نماز و یاد خدا، شستشو می دهیم. «اقم الصلوه لذکری؛ نماز را برای یاد من بپادار (سوره طه، آیه14)»، و با وجدانی آسوده و آرام به سمت پروردگار خویش می رویم. این همان چیزی است که در حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده است که می فرماید: «نماز همچون نهر آب پاکی است که بر در خانه شما باشد و هر شبانه روز چند بار خود را در آن شستشو دهید، آیا چیزی از آلودگی ها در بدن شما باقی می ماند؟» البته که نه!»
در این کتاب، آثار دیگر نماز مانند آثار اخلاقی و آثار اجتماعی آن بررسی و سپس درباره «مقدمات نماز» و کیفیت نماز شرحی داده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما