loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشپزی دوره صفوی: کارنامه - ماده الحیوه

5 (3)

ناشر سروش

نویسنده محمدعلی باورچی | نورالله آشپز

با همکاری ایرج افشار

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 268

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30720 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب آشپزی دوره صفوی نوشته محمدعلی باورچی و نورالله آشپز است و با همکاری ایرج افشار در انتشارات سروش منتشر شده است.
برخی از پژوهشگران در آشپزی سه مکتب مادر را پیشنهاد کرده اند: ایرانی، چینی و رومی. آشپزی ایرانی به معنای یک هنر ظریف، مانند فرش ایرانی، اساساً هنری است توده ای، که در خانه های مردم ساده یا حتی فقیر و به دست زنان و دختران شهرها و روستاهای این سرزمین پرورانده شده است. مکتب ایرانی، به جز تفاوت در مکتب غذایی، در شیوه پخت و آداب سفره هم ممتاز است و در این هر سه مورد منابع و کتاب های فراوان از قرن ها پیش موجود است.

آشپزی دوره صفوی در بر گیرنده دو رساله درباب آشپزی از عصر صفویه است: کتاب اول به نام "کارنامه" تألیف حاجی محمدعلی باورچی بغدادی است که آشپز یکی از بزرگان روزگار خود بوده و این اثر را در سال 927ق. هنگام سفر به اردبیل نگاشته است، و کتاب دوم "ماده الحیوه" نام دارد که تألیف نورالله آشپز است و حدوداً 76سال پس از رساله اول نوشته شده و شامل مطالبی درباره طبخ غذاها و معرفی انواع خوراکی های آن دوره است. مصحح بزرگ کتاب، ایرج افشار، در مقدمه این اثر کتاب شناسی جامعی از متون قدیم آشپزی ارائه کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما