loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ارغنون پزشکی

ناشر سروش

نویسنده سامئول هانه - مان

مترجم احمد ارژمند

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 287

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ساموئل هانه مان(1755-1843م.)، پزشک آلمانی، در اوایل دهة 1810م. هنگام ترجمه یک کتاب طبی اسکاتلندی به نکته ای دست یافت که او را معتقد کرد همین نکته کلید درمان بیماری هاست. تبیین او از قانون بنیادی شفا، که آن را قانون مشابه ها می نامد، عبارت است از اینکه هر بیمار به وسیله ماده ای درمان می شود که مصرف آن توسط فرد سالم همان عوارض بیماری او را ایجاد می کند. بیش از صد و پنجاه سال از مرگ هانه مان می گذرد و از آن زمان تاکنون مبانی علمی طب هومئوپاتی توسعه یافته و نیز روشن تر شده است.

بااین حال، نوشته های او در تعلیم و به کارگیری این روش همچنان آخرین مرجع باقیمانده است و در میان نوشته های او، کتاب "ارغنون پزشکی" کلید راهیابی به عقاید اوست. ترجمه این کتاب به ویژه پزشکان و دانشجویان و کارکنان حوزه پزشکی را که در ایران چندان با هومئوپاتی آشنا نیستند، یا اصلاً آن را سیستم قابل توجهی نمی دانند به کار می آید. کتاب در 291 اصل تدوین شده است که هر یک بیش از چند خط نیست و می توان آنها را همچون داستانک های کوتاه یا کلمات قصار خواند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما