loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیین ما

اصل الشیعة

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این اثر برای معرفی شیعه به دیگران و روشنگری افکار و اذهان کسانی است که دستی از دور بر آتش دارند. روش مؤلف در این کتاب فقط دفاع است و بس. او خود در مقدمه چاپ دوم میگوید: اولین شرط پیروزی اسلام بستن باب مجادلات مذهبی است به صورت صد در صد. پس اگر کسی خواست مذهبش را ترویج کند، نباید با نیش، دل دیگران را ریش کند و شرط مهمتر آنکه هر مسلمانی در دل خویش پیوند اخوت اسلامی را محکم گرداند و برای برادر، همان بخواهد که برای خود می خواهد.
در این اثر با شرحی درباره پیدایش و گسترش شیعه ثابت می کند که شیعیان نخستین، صحابیان پیامبر(ص) بوده اند. و سپس عوامل گسترش تشیع پس از آن حضرت را شرح میدهد و با اثبات اینکه شیعه ریشه در عصر پیامبر(ص) دارد و نزدیکترین فرقه به قرآن و عترت است، بحثی کوتاه پیرامون بنی امیه و بنی مروان و جنایات آنان مطرح میکند و ثابت میکند شیعه یک مذهب اسلامی است نه جنبشی سیاسی یا ایرانی.
نگاهی به فهرست کتاب، می نمایاند که مؤلف، موضوعاتی را تبیین و بررسی کرده که در آنها به شیعه تهمت زده می شد و چهره تشیع را دگرگون وانمود می کرد.

مسائلی از این دست مورد بحث قرار گرفته است: عقاید شیعه در اصول (توحید، نبوت، امامت)، امتیاز شیعه بر سایر فرق اسلامی، حضرت مهدی و طول عمر و رمز غیبت آن حضرت، عقاید شیعه در وظایف اخلاقی و عبادی از قبیل نماز، روزه، زکات و سایر فروع دین، بخش معاملات و مسائل حقوقی همچون نکاح، متعه، ارث، قضاء. و پس از مبحث صید و ذباحه واطعمه و اشربه، و باب حدود و قصاص، دو مبحث «بداء» و«تقیه» را که میدان تاخت و تاز به شیعه است، از دیدگاه تشیع بررسی کرده است. شروع نگارش کتاب در اوائل جمادی الاولی سال 1353 قمری است و بارها در حیات مؤلف منتشر شده چنانکه مقدمه مؤلف بر چاپ هفتم زینت بخش این اثر است.
این کتاب بارها در عراق، لبنان و... تجدید چاپ شده و به زبانهای انگلیسی، فارسی، اردو و... ترجمه شده است.
بهترین ترجمه فارسی این اثر به قلم آیة الله مکارم شیرازی به نام آئین ما سامان یافته که آخرین بار در سال 1370 ش مطبوعاتی هدف آن را منتشر کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما