loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحلیل پیام های رسانه ای، کاربرد تحلیل محتوای کمی در تحقیق

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31051 10003022
115,000 103,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تحلیل محتوا،مفهومی است که در صدد عینیت بخشیدن، کمی کردن و سنجش پذیر ساختن پیام ها از طریق نمادهای مشخص است. تحلیل محتوا غالباً به منظور شناسایی و تحلیل و ضبط محتوای منابع چاپی و غیرچاپی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش می توان مجموعه ای از اسناد یا متون حاوی پیام را استخراج، شمارش و طبقه بندی کرد. برخی هدف تحلیل محتوا را طبقه بندی پیام های ارتباطی به صورت نمادهای عددی می دانند.

روش تحلیل محتوا بیشتر در پژوهش های علوم انسانی و علوم اجتماعی، به ویژه در حوزه های ارتباطات و مطالعات مربوط به شناخت و تأثیر رسانه های گروهی و بررسی کتب درسی مورد توجه بوده است. مراحل تحلیل محتوا، عبارت اند از تشخیص کلمات منفرد در متن، تشخیص جمله ها که به معانی و ساختار کلمات متکی اند و تحلیل ساختاری متن که به فرآیند انتقال متن متوجه می شود. شیوه ها و فنون ساده تحلیل محتوا آن گونه که در این کتاب تشریح می شوند عبارت انداز: تحدید موضوع، تعیین جامعه مورد مطالعه و نمونه گیری، مشاهدة آزاد و نهایی کردن فرضیه ها و تبدیل آنها به واحدها و مقوله ها.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما