loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روسیه در عصر رویارویی محدود: (پوتین و ظهور روسیه)

ناشر سروش

نویسنده میشل اشتورمر

مترجم علی اکبر عبدالرشیدی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 390

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31230 10003022
34,000 30,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

میشل اشتورمر (متولد 1938م.)، روزنامه نگار و تاریخ نویس آلمانی، در این کتاب به تحلیل تحولات روسیه پرداخته است. او ولادیمیر پوتین را نقطه عطفی در تاریخ تحولات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی روسیه می داند و به همین دلیل به معرفی او و دستاوردهای فرمانروایی اش در تحولات ده سال اخیر روسیه می پردازد. پوتین مردی است که پس از فروپاشی اتحاد شوروی و در دوران بحران هویت روسیه در مسکو به قدرت رسید. او تلاش بسیاری برای بازگرداندن روسیه به جامعه جهانی کرد.
وی روسیه را در جمع کشورهای گروه هشت قرار داد و آن را در مسائل بین المللی بسیار فعال کرد. او بود که شعار نظام چندقطبی را در برابر نظام تک قطبی امریکا سرداد. پوتین که خود روزگاری یک عنصر اطلاعاتی "کا.گ.ب" و جاسوس مأمور در کشورهای اروپایی به ویژه آلمان بود درباره احساسات و واکنش های قابل پیش بینی غرب شناخت کافی داشت و این شناخت و دانش را در احیای جایگاه و اقتدار روسیه به کار بست.
ویژگی وابستگی شدید اقتصاد روسیه به انرژی گاز و مباحث جدی اصول گرایی و اصلاح طلبی در دوران اخیر تحول سیاسی و اجتماعی روسیه، شرایط قابل قیاسی با وضعیت اقتصادی و اجتماعی در کشورمان دارد که از این نظر این کتاب را برای خواننده ایرانی خواندنی تر می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما