loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تدوین قرآن

ناشر سروش | کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده علی کورانی

مترجم سید محمود عظیمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 216

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31359 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

قرآن کریم سند زنده و جاودان حقانیت دین مبین اسلام است. این کتاب بارها به وسیله خودش به تحدی با مخالفان پرداخته و از تمامی آنان که ادعا کرده اند سخنان و دستورات این کتاب، حاصل تراوشات ذهن بشری است، می خواهد تا کتابی یا سوره ای مانند آن را بیاورند. قرآن مجموعه ای از باورها، بینش ها و دستوراتی است که سعادت فرد و جامعه را تأمین می کند. در قرآن کریم به صورت فشرده، به بهترین وجه از هستی، انسان، حقیقت جهان آفرینش و راه رسیدن فرد و جامعه به سعادت و آخرت سخن گفته شده است.

متاسفانه نه تنها برخی از دشمنان اسلام با تمسک به ادعای واهی اصالت قرآن کریم را مورد خدشه قرار می دهند و درصدد ضربه زدن به ستون اصلی خیمه اسلام هستند، بلکه برخی از گروه های به ظاهر اسلامی نیز به ادعاهای پوچ تحریف قرآن دامن می زنند، البته نسبت به اصل این ادعا تاکنون بسیار سخن گفته شده است و باز هم جا دارد بحث های بسیار جدی و مستقلی در این مورد مطرح شود که در این کتاب قسمت های عمده ای به این بحث اختصاص داده شده است.

هدف اصلی کتاب تدوین قرآن پرداختن به میزان صحت و سقم ادعای دوم، یعنی پرداختن به ادعای تحریف قرآن است که در شش بخش مجزا این مسأله را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در بخش اول به اصل اتهام و پاسخ به آن پرداخته شده و در بخش دوم نیز به مسأله سنت از دیدگاه خلفا و موضع گیری های سران آن در مورد احادیث پیامبر اسلام (ص)، پرداخته شده و موضوع مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

در بخش سوم کتاب نویسنده به بیان مسأله تحریف قرآن از دیدگاه روایات سنی و در بخش چهارم به مسأله تدوین قرآن می پردازد. مسأله یهودیت و رابطه مسلمانان صدر اسلام با یهودیان در بخش پنجم کتاب مورد مطالعه قرار می گیرد و در مورد جایگاه یهود در میان اعراب و موضع گیری اهل بیت(ع) در برابر یهودیان مطالب ارزنده ای بیان می کند و آخرین بخش کتاب نیز گوشه هایی از سخنان پیشوایان امامیه (ع) درباره قرآن را مرور می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما