loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه کتاب های فرزندپروری: مادر و جنسیت فرزند

ناشر مهرسا

نویسنده نهاله مشتاق

تصویرگر الهام نیکو

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 72

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

یکی از سوالاتی که بلافاصله پس از حصول اطمینان از حاملگی به ذهن مادر و اطرافیان او خطور می کند، جنسیت فرزند است. امروزه بسیار می شنویم که دختر یا پسر بودن فرزند هیچ تفاوتی ندارد و فقط سلامت او باید در اولویت توجه باشد. اما آیا به راستی دختر یا پسر بودن، هیچ تفاوتی در دنیای روانی والدین ایجاد نمی کند؟ با وجود آن که هیچ یک از دو جنس بر دیگری برتری ندارد، مطالعات روانشناسی نشان می دهند که جنسیت فرزند، پویایی های روانی متفاوتی را در والدین ایجاد می کند. در این کتابچه نگاهی به همین فرآیندهای روانی متفاوت خواهیم داشت، اما تمرکز خود را بر مادران قرار می دهیم چون اولین رابطه را با فرزند شکل می دهند و در نتیجه از اهمیت بی چون و چرایی برخوردارند. به دلیل آن که رابطه ی مادر و دختر، ماهیت پیچیده تری دارد، حجم بیشتری از مطالب به آن اختصاص داده شده است.

این کتاب بخش دوم از مجموعه فرزندپروری می باشد که به منظور آگاه سازی والدین طراحی و تهیه شده است. محتوای این مجموعه حاصل سال ها مطالعه و پژوهش روان شناسان متخصص و زبده ی سراسر جهان است که به دست مولف جمع آوری و برای مخاطبان علاقه مند و غیر متخصص به زبان ساده بیان شده است. به منظور درک بهتر مفاهیم، از کاریکاتورهایی استفاده شده که هر یک منعکس کننده ی بخشی از بحث های مطرح شده می باشد.

برخی از عناوین مطالب این کتاب عبارتند از: مادر امروز - دختر کوچک دیروز، قصه های رابطه مادر و پسر، برخی از قصه های شایع در رابطه مادر و دختر، وقتی دختر به جای آنکه فرزند مادرش باشد شریک زندگی او می شود، وقتی دختر به جای آنکه فرزند مادرش باشد مادر او می شود، تئاتر های هم زیستی و ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما