loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسیقی ایرانی: شیوه کمانچه نوازی (دوره دو جلدی)

ناشر سروش

نویسنده مهدی آذرسینا

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 238

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31387 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کمانچه از سازهای زهی قدیمی ایران و در واقع نوع تکامل یافته رباب است. کاسه گرد و پایه آهنی دارد و مانند تار و ویولن سیم های آن را با گوشی محکم و کوک می کنند. کمانی که با آن کمانچه می نوازند کمانه نام داردو همان است که در ویلن کلمه فرانسه آرشه (به معنای کمان کوچک) جای آن را گرفته است. این ساز و صدای پرنفوذ و دل انگیزش برای دوستداران موسیقی ایرانی شناخته شده است ولی برای آموزش کمانچه نوازی به طور عملی متنی تدوین نشده بود. کتاب حاضر به منظور برطرف کردن این نقص تألیف شده است.

بخش های دو جلد کتاب عبارت اند از: درآمد (موسیقی و روش های آموزش آن و چگونگی تألیف روش کمانچه نوازی)، درباره کمانچه، شناخت ساز کمانچه، کتاب اول (تمرین)، کتاب دوم (تمرین و تطبیق حروف فارسی با لاتین)، نت نویسی قطعاتی که با تغییر کوک اجرا می شوند، کمانچه نوازو کمانچه نوازی، فاصله و ریتم در موسیقی ایرانی، امکانات نوازندگی در کمانچه، شناخت ساز کمانچه، کتاب سوم (مجموعه شور و ماهور و همایون و چهارگاه) و کتاب چهارم (آهنگ هایی از موسیقی دستگاهی ایران برای کمانچه)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما