loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رویکردهایی به تاریخ تفسیر قرآن

رهیافت هایی به تاریخ تفسیر قرآن: مجموعه مقالات

ناشر حکمت

نویسنده جمعی از نویسندگان

مترجم جمعی از مترجمان

ویراستار اندرو ریپین

تحقیق و تنظیم کتاب مهرداد عباسی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 328

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31392 10003022
210,000 199,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مطالعه علمی تاریخ و روشهای تفسیر قرآن با انتشار اثر ماندگار ایگنانس گلدتسیهر در حدود یک قرن پیش آغاز شد. از زمان انتشار این اثر تا به امروز، محققان غربی کتابها و مقالات فراوان در حوزه مطالعات تفسیری و جنبه های گوناگون تفسیر قرآن منتشر کرده اند.

رهیافت هایی به تاریخ تفسیر قرآن (رویکرد هایی به تاریخ تفسیر قرآن) که شامل یازده مقاله از یازده محقق سرشناس در حوزه مطالعات اسلامی و قرآن است، با هدف تکمیل کار گلدتسیهر و عرضه جایگزینی برای آن در دوره جدید، در سال 1988 به چاپ رسید. این کتاب را می توان نقطه عطفی مهم در مطالعات تفسیری در غرب تلقی کرد که با نمایاندن برخی مسئله های جدید ایده ها و انگیزه هایی نو در محققان مطالعات قرآن پدید آورد. ترجمه فارسی این کتاب پژوهشگران و علاقه مندان مطالعات اسلامی را با امکانات و ظرفیتهای پژوهشی حوزه گسترده تفسیر قرآن آشنا خواهد کرد.

اصل انگلیسی این کتاب، حاصل کنفرانسی است که در سال 1988 در دانشگاه کلگری کانادا برگزار شد. هر یک از مقاله های کتاب، با کاوش در گوشه ای از تاریخ طوفانی تفسیر قرآن، در پی معرفی و تحلیل جنبه ای از اصول و مبانی، روشها و گرایشها، متون و منابع، سوالها و مسئله ها در این حوزه پژوهشی است. در این کتاب علاوه بر روش شناسی برخی، تفاسیر قدیم و جدید، چند مقاله نیز به موضوعات مهم همچون اعجاز، نسخ و تأویل قرآن اختصاص یافته اند.

خاستگاه ها و نخستین تحولات سنت تفسیر، ارزش قرائات حفص و ورش برای تاریخ متن قرآن، هرمنوتیک قرآن از نگاه طبری و ابن کثیر، احادیث تفسیری در کتب سنه، افسانه ها در منابع تفسیر و حدیث: خلقت آدم و داستانهای مرتبط، گونه تفسیری(ناسخ و منسوخ قرآن)، تفسیر بلاغی قرآن: اعجاز و موضوعات مرتبط، متون واژه نگاری و قرآن، قرآن ناطق و قرآن صامت: پژوهشی در اصول و تحولات تفسیر شیعه امامیه، تأویل قرآن از نگاه اسماعیلیه، تفهیم القرآن ابوالا علی مودودی از جمله یازده مقاله این کتاب هستند که توسط یازده محقق سرشناس غربی نوشته شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما