loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طرح و شکل: کلاس مقدماتی من در باوهاوس

ناشر سروش

نویسنده یوهاس ایتن

مترجم پیروز سیار

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 206

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر گزیده آثار شاگردان درس آموزش مبانی هنرهای تجسمی در کلاس های مقدماتی یوهانس ایتن است که در فاصله سال های 1916 تا 1956 در آلمان و اتریش برگزار شده است.

ایتن در آموزش خود سه اصل را ملاک قرار داده و در تدوین کتاب حاضر هم همان سه اصل مد نظر او بوده است:1. رها ساختن نیروهای آفریننده و، از طریق آن، استعدادهای هنری شاگردان؛ 2. انتخاب پیشه و تسهیل آن برای هنرآموزان ( هر هنرآموزی خود کشف می کند که از میان مواد اولیه کدام یک برای وی مناسب ترند: چوب، فلز، شیشه، سنگ، یا پارچه)؛ و 3. نشان دادن ساختارهای بنیادین هنرها برای پیشه هنری آتی شاگردان. ایتن این همه را در چند مرحله برآورده می سازد و نباید فراموش کرد که او همواره اصول را از مبانی مقدماتی آنها آغاز کرده و اندک اندک هنرآموزان را به پیش برده است. تیره - روشن، آموزش رنگ ها، مطالعة مواد و بافت ها ، آموزش شکل ها، ضرباهنگ، شکل های بیانی، و شکل های ذهنی پله های این پیشرفت اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما