loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عرفان و فلسفه

ناشر سروش

نویسنده والتر ترنس استیس

مترجم بهاءالدین خرمشاهی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 400

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31427 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

والتر ترنس استیس (1886-1967م.)، نویسنده و فیلسوف انگلیسی، در کتاب "عرفان و فلسفه" درصدد پاسخ دادن به این پرسش است: "حال یا تجربه عرفانی" چه رابطه ای با مسائل مهم "فلسفه" دارد؟ از منظر روان شناسی پژوهش، در واقع، "عرفان" موضوع این کتاب است و "فلسفه" رویکرد آن. استیس، که در فلسفه استاد بوده، ادیان و مذاهب شرق و غرب را نیز، توأمان می شناخته است. در نظر او، دیانت و تجربه دینی همسان با عرفان است و عرفانی که وی از آن سخن می گوید عرفان قدیم یا جدید یا عرفان نحله و ملتی خاص نیست.

او ویژگی های مشترکی را که در "عرفان ها" می بیند مد نظر دارد و، به محک فلسفه، از این نقد عیار می گیرد؛ آن هم فلسفه ای از نوع فلسفه ی اسپینوزا در کتاب "اخلاق"، و دور از صغرا و کبراهای فراوان منطقی و استدلال های خسته کننده فلسفی. ازاین رو، خواندن آن عارف و عامی را به کار می آید. آثار استیس زبانی ساده و بدون پیچش دارند و مترجم توانای این اثرِ او نیز به خوبی از عهده ی برگرداندن آن ویژگی ها به زبان فارسی برآمده است. برای ایرانیان که دفتر پربرگی از ادبیات و فرهنگشان حکایت "عقل و عشق" است داوری معتدل و منصفانه استیس با ترجمه روان خرمشاهی بسی خواندنی و سودمند است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما