loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ زبان فارسی الفبایی - قیاسی

ناشر سروش

نویسنده مهشید مشیری

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 1190

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

روش الفبایی - قیاسی در تدوین فرهنگ ها را نخستین بار پل روبر، ادیب معاصر فرانسوی و مؤسس فرهنگ های معتبر روبر، ابداع و مطرح کرد. در این روش علمی مراد کاهش محدودیت های موجود در مراجعه به فرهنگ های سنتی الفبایی و نیز افزایش نقش آموزشی فرهنگ های زبان است. در فرهنگ های الفبایی - قیاسی واژگان زبان به عنوان یک مجموعه ساختاری منسجم در نظرگرفته می شوند .

از طریق روابط قیاسی و منطقی و معنایی موجود بین واژه ها تصویر متجانس ساختاری و زنجیره ای از گروه های واژگانی گوناگون به دست داده می شود، به ترتیبی که واژه های هر گروه به کمک هم می آیند و تعیین کننده ارزش یکدیگر می شوند و هر واژه سرنخی می شود برای جستن واژه هایی که در کلاف هر مجموعه واژگانی از حیث معنایی و صوری با آن ارتباط دارند. فرهنگ حاضر شامل40.000مدخل(واژه و اصطلاح و ترکیبات)از فارسی معاصر است و به روش الفبایی - قیاسی برای اولین بار در ایران منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما