loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قابلیت های نمایشی شاهنامه

ناشر سروش

نویسنده محمد حنیف

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 225

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31562 10003022
18,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر گزارش پژوهشی است در باب شناخت قابلیت های نمایشی داستان های پهلوانی شاهنامه، آن گونه که با استفاده از روش آن، توزین عناصر دراماتیک دیگر حکایات و قصه های کهن امکان پذیر باشد. در واقع محمد حنیف در این کتاب جز اینکه نمونه وار از میان متون کهن فارسی شاهنامه را از حیث قابلیت های نمایشی بررسی کرده است، بلکه متر و معیاری به دست داده است که خواننده این کتاب با آنها می تواند به دیگر آثار کهن فارسی نیز با همین رویکرد بپردازد. ارائه نمونه های متعدد و مثال های ملموس از داستان های پهلوانی شاهنامه و نمایشنامه های برگرفته از این کتاب، این پژوهش را از شکل سنّتی توجه به تعاریف کلّی عناصر داستانی و ادبیات دراماتیک خارج ساخته و به آن رویکردی کاملاً کاربردی بخشیده است.

شاهنامه و عناصر نمایشی، قابلیت های نمایشی داستان رستم و اسفندیار، قابلیت های نمایشی داستان سیاوش و سودابه، مقایسه جنبه های نمایشی داستان های پهلوانی شاهنامه، تاریخچه و مراحل اقتباس از شاهنامه، بررسی تطبیقی یک نمایشنامه. داستان های اصلی، مقابله دو صحنه از نمایشنامه رستم و سهرابِ پری صابری با اصل اثر، و بررسی تطبیقی یک نمایشنامه حماسی اقتباس شده با اصل اثر عناوین فصول این کتاب اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما