loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معجزات درمانی سیاه دانه و عسل

5 (1)

ناشر سفیر اردهال

نویسنده محمد دریایی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 144

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

خواص درمانی گیاه سیاه دانه و عسل در روایات بسیاری از بزرگان دین و دانش نقل شده است.
در کتاب «معجزات غذایی ودرمانی سیاه دانه و عسل» به معرفی گیاه سیاه دانه و ماده شفابخش عسل پرداخته و خواص دارویی و درمانی این دو ماده را به همراه توضیحاتی علمی درباره تأثیر معجزه آسای معجون سیاه دانه و عسل ذکر کرده است.

«سیاه دانه که به نام های شونیز، حبة البرکه و یا حبه السودا نیز معروف است دارای مواد موثری است که تا هفت سال مقاومت خود را حفظ می کند.»

مۆلف در این کتاب در دو بخش مباحث طبی، درمانی و مصرفی و خواص سیاه دانه و مصادیق استفاده ترکیبی از آن با عسل را بیان کرده است.
در بخش اول ابتدا به جغرافیای کشت و شناسنامه گیاه سیاه دانه و ترکیبات شیمیایی آن پرداخته شده و در ادامه به خواص درمانی این گیاه، موارد منع آن و بهترین شیوه مصرف اشاره شده است. در بخش دوم کتاب سوابق تاریخی شناسایی عسل، فرایند جمع آوری شهد گل و تبدیل به عسل، فرایند تولید عسل به وسیله زنبور عسل و خواص دارویی و ترکیبات شیمیایی آن را بیان کرده است.

سیاهدانه گیاهی است علفی، یک ساله، پوشیده از کرک های ظریف با برگ های تقسیم شده با بریدگی های بسیار عمیق؛ به طوری که برگ را به صورت نواری باریک در می آورد. رنگ برگ آن سبز غباری، گل های آن منفرد، برگچه های زیر گل درشت و به رنگ آبی یا سفید و گلبرگ های خیلی کوچک و به شکل چیق است. دانه های کوچک آن سیاه است و وقتی فشار داده می شود بوی مطبوعی از آن استشمام می شود. در اروپا و مصر و هندوستان آن را در مزارع می کارند ولی در ایران از قدیم به طور خودرو وجود داشته است. " این ها بخشی از خواص سیاه دانه است که در کتاب "معجزات غذایی و درمانی سیاه دانه و عسل" آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما