loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حموم درمانی

ناشر سفیر اردهال

ویراستار مجتبی مقدسی

تحقیق و تنظیم کتاب پروانه سلطانی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 183

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31762 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
35,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حموم درمانی کتابی است قابل استفاده برای عموم مخاطبین در جهت حفظ سلامتی که در آن سعی شده اطلاعات جامعی در زمینه اثرات و کاربردهای استحمام و آداب مختلفی که در حمام به منظور رفع کسالت ها و حفظ سلامتی صورت می گیرد از جمله نوره کشیدن و امثالهم صحبت شود.

نویسنده کتاب با زبانی امروزی به مسائل مختلف در زمینه اثرات استحمام و اهمیت حمام های سنتی و اثرات آنها پرداخته است.
در اهیمت بحث استحمام همین بس که صاحب کتاب دقایق العلاج در این زمینه عنوان می کند که عده ای از اطبا معتقدند فرایند تعریق که در حمام های سنتی صورت می گیرد می تواند یک سوم بیماریها را درمان کند.
از جهت دیگر بسیاری از متخصصین فعال در طب سنتی معتقدند به جهت اختلالات هضم ناشی از تغییر سبک زندگی استفاده صحیح و منطقی از حمام و سونا می تواند بسیاری از کسالت ها و خستگی های روزانه را رفع کند و در پیشگیری از بسیاری بیماری ها به افراد کمک رساند.

اهمیت دیگر این کتاب از این جهت است که بسیاری از افراد به دلیل ناآگاهی رفتارهای غلطی در زمینه استحمام و استفاده از فضاهایی مشابه مثل استخرها و سوناها دارند که به این دلیل دچار عوارض ناخواسته و گاه جدی می گردند که در صورت مطالعه این کتاب و اطلاع از این عوارض و روش پیشگیری از آنها می توانند به خوبی از این نعمت الهی در زمینه حفظ سلامتی و رفع کسالت های خود بهره ببرند.

حمام کردن، تنها شستن ظاهری بدن نبوده است، بلکه غرض از حمام کردن خارج ساختن مواد مضر از بدن است که یکی از راه های دفع مواد زائد و سموم از بدن از طریق پوست می باشد. این مواد مضر شامل آلوده کننده های محیطی، سموم و آفت کشها، و نگهدارنده هایی هستند که در محیط و غذاهایی که میخوریم یافت میشوند. وجود این مواد مانعی برای رسیدن اکسیژن به لایه های پوست است و به تدریج منافذ پوست را پوشانده و آن را فرسوده می کنند.
در این کتاب به نکاتی اشاره شده است که امیدواریم با نگاهی عمیق به گذشته و فواید آن نسبت به استفاده شخصی برای خودمان و تلاش در بهبود ساخت (از نظر معماری) حمام های منزل و حتی ساخت حمام های عمومی یا بازسازی و تجهیز حمام های موجود بار عایت اصول قسمت های ذکرشده با تلفیقی از حمام هایی با تکنولوزی مدرن در کشورمان شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما