loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیمای جامعه در آثار سنایی

ناشر امیرکبیر

نویسنده مینو فطوره چی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 628

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ادبیات آینه اجتماع است ، این سخن به این معنی است که واقعیات و تحولات اجتماعی و فرهنگی ، بصورت نما ها و بازتابهای عینی و واقعی ، اما جزئی و پراکنده ، در آثار ادبی کم و بیش یافت می شود .
با جمع آوری، تنظیم ، توصیف و تحلیل این بازتاب ها ،می توان سیمایی دقیق ،جامع و واقعی را از حیات اجتماعی هر دوره از تاریخ ارائه نمود . از سوی دیگر، درک معانی و دقایق آثاری ادبی ، خصوصا شاهکار ها و شناخت شخصیت و زندگی آفرینندگان این آثار ، بدون آشنایی با محیط و اجتماعی که در آن پدید آمده و به کمال رسیده اند ، امکان پذیر نیست ، زیرا بدیهی است که طرز نگرش و ذوق و شعور خالق هر اثر ادبی ، تا حد زیادی تابعی از اوضاع فرهنگی و اجتماعی محیط زندگی اوست .
این کتاب به بررسی و شناخت جامعه و فرهنگ ایران در قرون پنجم و ششم هجری قمری از خلال اشعار سنایی می پردازد .
نویسنده جامعه را به اجزای مختلف حکومتی فرهنگی ، اقتصادی و ... تقسیم کرده و با ذکر شواهدی از اشعار سنایی متناسب با هر موضوع (خرد و کلان) سعی دارد تا کلیتی از شرایط و وضعیت آن روز ایران را به خواننده ارائه دهد .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما