loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازتاب عرفانی قرآن کریم در دیوان حافظ و امام خمینی (ره): برداشت های عرفانی از آیات قرآن کریم در دیوان حافظ و دیوان امام خمینی (ره)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بازتاب قرآن در ادب فارسی از نخستین آثار ادبی ما آغاز می گردد. هر چه اعتقاد و ارادت ادیبان و شاعران به قرآن بیشتر بوده، روح قرآنی و عرفانی حاکم بر ادب فارسی بیشتر شده است.

حافظ و امام خمینی (ره) به عنوان دو عارف فرهیخته از زلال وحی بسیار جرعه نوشی نموده اند و کلام و شعر خویش را زیبا و جاودانه ساخته اند. به گونه ای که هر مشتاقی از سخن و آثار این دو بزرگ به فراخور فکر و اندیشه ی خویش لذت می برد.

در کتاب بازتاب عرفانی قرآن کریم در دیوان حافظ و امام خمینی(ره) تلاش شده است که به یکی از موضوع های عرفانی و ادبی که تا کنون کمتر مورد عنایت قرار گرفته است، پرداخته شود و آن برداشت عرفانی از قرآن کریم در شعر و کلام دو شخصیت عرفانی و ادبی بزرگ که علی رغم حجم فراوان آثاری که در مورد ایشان نوشته شده، شاد به این موضوع کمتر پرداخته شده است.

این اثر بر اساس موضوع های مهم عرفانی که در دیوان این دو فرهیخته با الهام از قرآن بازتاب داشته، تقسیم گردیده و آیات و اشعار مربوط به آن به همراه توضیح و تحلیل لازم با استفاده از آثار بزرگان عرفان و ادب فراهم آمده است و بر اساس اسناد و دلایل استوار عرفانی ارتباط آیات قرآن با مضامین شعری ایشان بیان شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما