loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکمت ناب: درس های اخلاقی حضرت آیت الله انصاری شیرازی برگرفته از هفته نامه افق حوزه

2 (1)

ناشر مرکز مدیریت حوزه های علمیه

گردآورنده کتاب هفته نامه افق حوزه

سخنران یحیی انصاری شیرازی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 260

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32019 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
26,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فرهنگ فخیم و فاخر اخلاقی حوزه های علوم دینی، فضایی روح بخش و پرترنم برای تربیت فقیهان، مفسران، عارفان، فیلسوفان و... فراهم ساخته تا نفس انسان های پاک، با تنفس نسیم عطرآگین گل های با طراوت گلستان اخلاق محمدی صلی الله علیه و آله و سیر در آن ها، شیرینی شهد دانش دینی را تجربه نماید.

کتاب حکمت ناب از: «آشنایی با آیت الله یحیی انصاری شیرازی حفظه الله و درس های: عالم ملکوت، اسلام دین برتر، دین و پیشرفت، عمل به علم، امنیت و سلامتی، سه دشمن بزرگ، هدایت های الهی، مقام یقظه و بیداری، مقام توبه (1)، مقام توبه (2)، مقام توبه (3)، مقام انابه و بازگشت، مقام تفکر، مقام تذکر (1)، مقام تذکر (2)، مقام تذکر (3)، مقام اعتصام و توسل (1)، مقام اعتصام و توسل (2) و مقام فرار به سوی خدا» گردآوری شده است.

از دیگر مباحث خواندنی این کتاب: «مقام حزن، مقام خوف، مقام خشوع، مقام زهد، مقام رجاء و امیدواری، مقام مراقبه، مقام حرمت (1)، مقام حرمت (2)، مقام اخلاص، مقام استقامت، مقام توکل، مقام ثقه و اطمینان، مقام انبساط و آرامش، مقام عزم، پناه بردن به خداوند راه تقویت اراده، مقام ادب، مقام یقین (1)، مقام یقین (1)، مقام یقین (2)، مقام انس با خدا، تبلیغ (1) و تبلیغ (2)» است.

در درس مقام خوف می خوانیم: «سرمایه روحانیت علم و تقوا است و اگر یک روحانی علم و تقوا داشته باشد، ثروتمند است، و مال و مقام و ... سرمایه طلبگی محسوب نمی شود. ما برای این که این دو سرمایه گرانبها را به دست آوریم، باید از خداوند خوف و ترس داشته باشیم، به همین دلیل خوف و ترس یکی از مقامات سالکین الی الله محسوب می شود.»

در درس اسلام دین برتر آمده است: «دین مقدس اسلام، طریق و راه مستقیم است، و هر کسی که به دستورات آن عمل کند و در راه آن گام بردارد را به مقامی شامخ و ارزشی والا رسانده و او را از موجودات دیگر متمایز می سازد. انسان بر خلاف سایر حیوانات و نباتات، تجرد برزخی یا عقلانی دارد؛ زیرا انسان صاحب روح بوده و روح نیز حیات ابدی و جاودانه دارد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما