loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایدئولوژی اصلاحات، اصلاحات به روایت حلقه کیان: تحلیل ایدئولوژی سیاسی ماهنامه کیان

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده حمیدرضا اسماعیلی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 282

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب در پنج فصل به بررسی ایدئولوژی سیاسی حلقه کیان می پردازد. فصل اول کتاب اندیشه حلقه کیان درباره نقد گفتمان دینی حاکم است که نظریه بنیادی «قبض و بسط تئوریک شریعت»، تقابل با اسلام فقاهتی، انکار «اسلام ناب» و بازتولید نگرش «بسط تجربه ی نبوی» حلقه کیان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

در فصل دوم نیز «دوگانه ی روحانیت و روشنفکر در ایدئولوژی کیان» بررسی می ­شود. بررسی ایدئولوژی کیان در جهت هویت سازی برای ایجاد «روشنفکری جدید» از محورهای مورد نقد و بررسی فصل دوم کتاب است.

فصل سوم کتاب «اصلاحات به روایت حلقه کیان» به بررسی اندیشه حلقه کیان درباره غرب اختصاص دارد و تاثیر دیدگاه فلاسفه غربی بر نظریه پردازان کیان مورد بررسی قرار می گیرد.

نسبت سازی میان ایدئولوژی و توتالیتریسم، محدودسازی «عقل» و «آزادی» در حکومت دینی و همچنین نفی مردم سالاری دینی و تعریف سکولاریستی از دموکراسی از محورهای اصلی فصل چهارم این کتاب است. در فصل آخر نیز ایدئولوژی کیان در دوران اصلاحات بررسی می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما