loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عسل

ناشر ابتکار دانش

نویسنده حسین خیراندیش

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 160

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

به طور کامل به خواص درمانی عسل و کاربرد آن در بسیاری از بیماری ها اشاره دارد.

کاربرد عسل از دیدگاه ابوعلی سینا، انبیاء، ائمه اطهار و نتایج تحقیقات علمی جهان پیرامون عسل از منابع مطالعه و اقتباسی برای تدوین این کتاب بوده است. علاوه بر آن به گفته استاد خیراندیش در طول بیست سال تلاش درمانی و آموزشی در حوزه طب اسلامی تمامی موارد کاربرد عسل در درمان بیماران توسط جمعیت بزرگی از پزشکان علاقه مند به طب اسلامی به اجرا درآمده است و نتایج درمانی آن به حدی شگفت انگیز بوده است که اگر روزی گزارشات علمی آن منتشر گردد تحولی عظیم در طب و درمان را نشان خواهد داد و جلوه عملی آیه قرآن کریم که عسل را شفای انسان ها معرفی می کند بر مردم مکشوف خواهد شد.

عسل به عنوان یک داروی خواب آور و ترمیم حالت نقاهت و زخم سوختگی و بهبود صدا و انرژی بخش از سال های بسیار دور توسط پزشکان روم، بقراط، مصریان و در جنگ جهانی و حتی خوانندگان مصرف می گشته است.
این ماده حاوی آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه و مواد معدنی و مقدار بسیاری ویتامین است.
اثر شناخته شده آن: افزایش جذب کلسیم، افزاینده هموگلوبین و ضد سرماخوردگی و عفونت های تنفسی، ترمیم کننده زخم های گوارشی، یک ملین طبیعی و بسیار خوب و منبع ویتامین و همراه سرکه به عنوان ضد التهاب مفصلی است. این دارو که در کلام معصومین(ع) هزار خاصیت بر آن قائلند که از هر یک، هزار عارضه را مب توان درمان کرد و در کنار حجامت نقش عظیمی در طب اسلامی دارد، هم اکنون کاربرد موضعی آن را بیش از سیستمیک مورد توجه قرار داده اند.
مقالات متعددی از کاهش التهاب، تورم، درد، کنده شدن زخم های نکروزه بدون دبریدمان، خوبی پانسمان با برداشت بدون درد و جلوگیری صدمه به رشد مجدد بافت ها، رشد و ترمیم سریع بدون اسکار زیاد به طوری که نیاز به گرافت مجدد نباشد و بالاخره قطع بوی بد زخم که خواص عسل است منتشر گشته است. در بسیاری از موارد نیاز به مصرف آنتی سپتیک و آنتی بیوتیک های استاندارد نبوده است. بهبودی تقریباً در تمام موارد سریع و کامل بوده است. استفاده از عسل بعد از شست وشوی زخم از مواد اضافی صورت می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما