loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رودین

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده ایوان تورگنیف

مترجم محمدهادی شفیعیها

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 238

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32231 10003022
75,000 71,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رودین [Rudin].رمانی از ایوان سرگیویچ تورگینیف (1818-1883)، نویسنده روس، که در 1856 منتشر شده است.
در این رمان، آنچه بیش از هرچیز در آدمی اثر می کند مردِ حرف بودن قهرمان داستان است.
تورگنیف بر آن است که در شخص رودین نسل جوان آرمان پرست سالهای 1830-1840 را به نمایش درآورد؛ نسلی که دلبسته فلسفه ای نسبتاً میان تهی است. گفتار پایانی، که بعداً افزوده شد، و نویسنده در آن به تمام معنی از رودین دفاع و ستایش کرده است، شاهد نسبتاً صادق این امر است. با این همه، رودین همچنان یکی از بارزترین نمایندگان افراد «عاطل» و «سربار جامعه» است.

ظهر سوزان ۲۶ ژوئن سال ۱۸۴۸، در پاریس، که قیام “کارگا ه های ملی” تقریبا سرکوب شده بود، در یکی از کوچه های تنگ و باریک ناحیه سن آنتوان یک گردان منظم پیاده نظام در صدد فتح سنگر بندی خیابانی انقلاابیون بود.

چند تیر توپ سنگر را متلاشی نموده و آن عده از مدافعان سنگر که جان سالم بدر برده بودند، سنگر را ترک می کردند و فقط به فکر نجات جان خویش بودند. در این اثناء ناگهان برفراز سنگر، روی بدنه فرو رفته واگن ترن اسبی، مرد قد بلندی که نیمتنه کهنه ای به تن داشت و شال قرمز رنگی دور کمرش پیچیده بود با کلاه حصیری که موهای سپید و نامرتبش را می پوشاند نمایان گردید.

در یک دست او پرچم و در دست دیگرش شمشیر کند و خمیده ای دیده می شد. او با صدای نازک و هیجان زده شعار می داد، از سنگر بالا می رفت و پرچم و شمشیرش را در هوا تکان می داد. یکی از تیراندازان هنگ “ونسان” او را نشانه گرفت و به سویش شکیک کرد… پرچم از دست مرد قد بلند رها شد و خودش مثل یک گونی، عین اینکه خودش را به پای کسی انداخته باشد به رو به طرف پائین غلتید… گلوله از وسط قلبش گذشته بود…

یکی از شورشیان فراری به دیگری گفت: نگاه کن، مرد لهستانی را کشتند! دیگری گفت: بر شیطان لعنت! و هر دو به طرف خانه ای که تمام کرکره های چوبی اش بسته بود و روی دیوارش آثار گلوله توپ و تفنگ دیده می شد دویدند. این – دمیتری رودین بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما