loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقشهای هندسی در هنر اسلامی

ناشر سروش

نویسنده عصام السعید | عایشه پارمان

مترجم مسعود رجب نیا

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 168

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32241 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از میان هنرهای تجسمی اسلامی، نقش هندسی، که نخست در معماری روزگار کهن (به ویژه در مصر)، با دسترسی نداشتن به معیارهای اندازه گیری دقیقبرای انتقال نقشه ساختمان ها به کار برده می شد و تنها با ریسمان و چندپاره چوب بهره گیری از آن میسر می گشت، اهمیتی یافت و پایه ای گشت برای پیدایش نقش های دلکش و دلاویز اسلیمی. در این کتاب، اصول و شیوه پرداختن این نقش ها نمودار شده است و زیبایی های مندرج در بناهای اسلامی که سهم عمده ای از آن در ایران موجود است، به دست داده شده است. هندسه که اساس آن در تناسب و تقارن است در چند هنر اسلامی استفادة فراوان یافته است.

فصل های هفت گانه این کتاب به این هنرها پرداخته اند: آدمی و اندازه، الگوهای هندسی در طرح های اسلامی، معماری، خوشنویسی اسلامی، عروض در شعر عرب، موسیقی در جهان اسلام، و تحلیل الگوها در هنرهای عملی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما