loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خدایان تشنه اند

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده آناتول فرانس

مترجم کاظم عمادی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 354

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32254 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب رمانی مهیب و تکان دهنده، اثر آناتول فرانس دربارهٔ برخی وقایع بعد ازانقلاب فرانسه می باشد. این رمان سرگذشت انقلابیونی را روایت می کند که پس از رسیدن به قدرت خویی حیوانی به خود می گیرند و به نام آزادی دست به هر جنایتی می زنند.

محور این رمان، به ماجرای یکی از انقلابیون فرانسوی یا به اصطلاح : یک هم شهری پاک پاریسی، به نام «اواریست گاملن» اختصاص دارد که پس از عضویت در هیأت منصفهٔ دادگاه انقلاب دگردیسی یافته و به موجودی سفاک و خونخوار تبدیل می شود تا جائیکه حتی از صدور حکم اعدام برای خواهرش نیز إبایی ندارد. بدین ترتیب در این رمان با دست مایه قرار دادن داستان مذکور بخشی از تاریخ انقلاب کبیر فرانسه روایت می شود. انقلابی که هر روز بیشتر از روزهای قبل فرزندان خود را بلعید، حتی سران اصلی انقلاب همچون دانتون و روبسپیر از این قاعده مستثنی نبودند.

افسوس که بدنهادان و فرومایه گان نمی گذاشتند! هنوز شکنجه ها لازم بود، هنوز ریختن خون های ناپاک ضرورت داشت ... دیگر نه اطلاعاتی، نه بازپرسی هایی، نه گواهانی و نه وکلای مدافعی ضروری بود و تنها عشق به میهن جانشین همه چیز گردید. دیگر متهم که بزه کاری یا بی گناهی را در خود نهفته داشت، مقابل هیأت منصفهٔ میهن پرست، لال و خاموش می ماند و در چنین حالی می بایست به اتهام او که سراسر ابهام و پیچیده گی بود، رسیده گی کرد ... به جای صندلی متهم سکوی وسیعی گذاشته بودند که ممکن بود پنجاه نفر روی آن بنشینند. محاکمات دیگر به طور دسته جمعی انجام می گرفت. دادستان همهٔ اسامی را در یک ادعانامه ذکر می کرد و اشخاصی را به هم دستی یک دیگر متهم می دانست که اغلب برای اولین بار در دادگاه با هم روبه رو می شدند ... هر متهم سه یا چهار دقیقه بازپرسی می شد. ادعانامه به تقاضای کیفر
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما