loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بوطیقای معماری (آفرینش در معماری): تئوری طراحی (دوره دو جلدی)

5 (2)

ناشر سروش

نویسنده آنتونی سی. آنتونیادس

مترجم احمدرضا آی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 586

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب بوطیقای معماری (آفرینش در معماری): تئوری طراحی؛ به جنبه های مختلف قوه تخیل، تصور و خلاقیت می پردازد و برای علاقمندان به حوزه معماری و همه افرادی که در حوزه اندیشه و هنر در جستجوی خلق وضعیتی جدید هستند، مفید است.

خلاقیت مهم ترین شاخه هر علم و هنری است که سبب زایش و نوآوری های جدید می گردد و به واسطه آن در عرصه های مختلف هنری، امری بدیع و جدید بوجود می آید. کتاب بوطیقای معماری درباره تئوری معماری است و به جنبه های مختلف قوه تخیل، تصور و خلاقیت می پردازد و راهبردهایی را که از طریق آنها می توان در طراحی معماری به خلاقیت دست یافت را معرفی می کند و علاوه بر معماران و آموزگاران و دانشجویان معماری، راهگشای فکری برای همه افرادی است ک در حوزه اندیشه و هنر در جستجوی خلق وضعیتی جدید هستند.

کتاب بوطیقای معماری (آفرینش در معماری): تئوری طراحی، نوعی سند ترکیبی است که به دلیل نیاز به سازگاری میان تمام عناصر مثبت جنبش های مدرن و پست مدرن به وجود آمده است و در این زمینه چارچوبی را به دانشجویان و علاقمندان به معماری می دهد تا با تلاش و کوشش به شیوه جامع گرا در طراحی دست پیدا کنند.
نویسنده کتاب اثر پروفسور آنتونی سی آنتونیادس ، استاد معماری و استاد دانشگاه تگزاس است و رویکرد وی در این کتاب بیان راهبردهایی به سوی خلاقیت در معماری است.

جلد اول این کتاب راهبردهای نامحسوس به سوی خلاقیت معماری را بیان می کند و در هفت گفتار با عناوین فرایند خلاقیت، استعاره، پارادوکس و متافیزیک، راهبرد تغییر پذیری فرم، ابهام ازلی و دست نیافته، شعر و ادبیات و بیگانگی و چند فرهنگی تنظیم شده است.

جلد دوم کتاب نیز با هفت گفتار تاریخ، تاریخ گرایی و مطالعه پیشینه ها، تقلید و برداشت سطحی، هندسه و خلاقیت، تأکید بر مصالح، نقش طبیعت در خلاقیت معماری، خلاقیت از طریق ارتباط با دیگر هنرها و هنرمندان و زندگینامه های معماران به مثابه ابزاری برای خلاقیت به بررسی راهبرهای محسوس به سوی خلاقیت معماری می پردازد.

مؤلف استادانه توانسته است روح و کالبد اثر هنری را در معماری واکاوی کند و اصول و فنون آفرینش هنری را در معماری به دست دهد.
نکته ارزشمند کتاب این است ک مطالب ارائه شده به صورت عملی در آتلیه های طراحی مولف مورد آزمایش قرار گرفته و بیان تئوری صرف نیست. همچنین در جای جای آن، حاصل تفکرات و نتیجه کارهای دانشجویی آتلیه مولف ارائه شده است .
کتاب بوطیقای معماری (آفرینش در معماری): تئوری طراحی دوری دو جلدی است و نوشته آنتونی سی. آنتونیادس است و با ترجمه احمدرضا آی در انتشارات سروش منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیرحسین کیوانی راد

شعر معماری نوع تقاضانامه برای سکونت در فضای آن است واین خودرا مشغول کردن به مقدمات تهیه فضای مطلوب میطلبد تا دری به ورود به فضای آن گشوده شود.این سیر از فضای ذهنی به فضای قابل سکونت راهم میتوان متضمن شعری دانست که طراح سروده و بازبان فضا آن را می آفریند و جذاب وجاذبه آفرینی آن به این سیر و بازگشت آن است.

19 مهر 1401

علی ابوالعلایی

سلام این کتاب دو جلدش 38؟

23 اسفند 1398

سلام بله

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما