loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درباره ادبیات داستانی - دفتر هفتم: راه های علاقه مند کردن کودکان به مطالعه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32346 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از روش های مؤثر برای علاقمند کردن کودکان به مطالعه (دوران قبل از دبستان و در دوره دبستان) داستان گویی و کتاب خوانی است . این آثار، درعین کوچکی، با مدنظر قراردادن همه جنبه های مهم و مورد لزومِ مباحث مطروحه، بر آن است که عمق و جامعیت موضوع را حفظ کند. در نتیجه فرهیختگان عرصه های مورد اشاره اعم از مدرسان، منتقدان ادبی و نویسندگان نیز میتوانند مخاطبان آن باشند.

همچنین بیان ساده و روان و همه فهم مسائل، این مجموعه را قابل استفاده علاقه مندان به ادبیات، ادب جویان و دانشجویان رشته ادبیات می سازد. بی پیرایگی مطالب، خود داری از ورود به بحث های حاشیه ای و همچنین تفکیک مطالب درقالب کتاب های جداگانه، سبب کوچکی و کم حجمی مجلدهای این مجموعه شده است، که این امر به نوبه خود می تواند مطلوب خوانندگانی باشد که فرصت، حوصله یا امکان مالی کمتری برای مطالعه یا خرید آثار حجیم وسنگین دارند و در ضمن، برای این افراد آزادی انتخابِ بیشتری فراهم آورد.

تفاوت دیگر این مجموعه با مجموعه های مشابه، درغیر انفعالی بودن، و داشتن جنبه تحلیلی و انتقادی نسبت به مقوله های مطروحه، و طرح جنبه های مختلف (مثبت و منفی) مسئله در کنار هم است. امید که این کتاب های کوچک بتوانندبه سهم خود، نقشی مؤثر درشکل گیری و پیشبرد ادبیات متعهدِ پیشروِ بومی در کشور ما ایفاد کنند.

کتاب حاضر که جلد هفتم از این مجموعه می باشد، راه های علاقمند کردن کودکان به مطالعه را بیان می کند. در مقدمه کتاب علاوه بر ضرورت مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه آمارهای دقیقی از میزان مطالعه و تولید کتاب در برخی کشورهای جهان ارائه شده است. کتاب دارای چهار بخش اصلی است که به راهکارهای علاقمند کردن کودکان به مطالعه ۱ـ در خانواده ۲ـ در مدرسه ۳ـ سایر نهادهای فرهنگی جامعه ۴ـ ملاحظات ویژه در کتابخانه های کودکان و نوجوانان پرداخته است. نکته قابل توجه و مهم این کتاب معرفی کتاب های مناسب گروه های سنی الف تا ه می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما