loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جایگاه عدالت در استنباط احکام معاملات

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سید محمدهاشم پور مولا

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 220

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32398 10003022
110,000 99,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب نویسنده به دنبال پاسخ گویی به سوالات زیر می باشد: شناخت مصادیق عدالت در استنباط احکام معاملات به چه صورت امکان پذیر است؟ تمسک به عنوان عدالت در چه صورتی می تواند جهت کشف حکم شرعی یا محک زدن فتوا و یا به تعبیر دیگر مبنا و معیار برای استنباط، به مجتهد یاری رساند؟
برای پاسخگویی به این مباحث ابتدا مطالب مربوط به عدل، انصاف، قسط، حق و ... همراه با استنادات فقهای معظم بررسی شده، سپس در مطالعه ادله نقلی آیات و روایات،مطالعه دلیل عقل، بنای عقلا و عرف، و در نهایت استفاده از نتایج به دست آمده از این فصول جهت نقد آراء در ادامه کتاب بحث شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سعید

مؤلف کتاب، عضو هیأت علمی بخش فقه دانشکده الهیات دانشگاه شیراز هستند که کلیه ی تحصیلات عالی خود از کارشناسی تا دکترا در دانشگاه امام صادق (ع) تحصیل کرده اند.

1 اردیبهشت 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما