loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چگونه برای صحنه، رادیو و تلویزیون نمایشنامه بنویسیم

ناشر سروش

نویسنده لزلی بن | آن گاتورپ

مترجم مهرداد تهرانیان راد

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 227

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر شامل اطلاعات عملی، نگاه کلی و اجمالی به انواع نمایش، اطلاعاتی درباره مکان برگزاری یک نمایشنامه و مجموعه ای از تمرین های منسجم جهت یادگیری و نوشتن صحنه نمایشی کوتاه است. این اثر دارای سه بخش و 21 فصل است که در بخش اول خواننده با فرایند نگارش یک نمایشنامه از مرحله یافتن فکرهای اولیه تا تهذیب و بازنویسی آشنا می شود. و چگونگی کار با سه مؤلفه اصلی نمایشنامهها یعنی صحنه آرایی، طرح داستانی و شخصیت ها را می آموزد. همچنین یاد می گیرد در زندگی واقعی و داستانی چگونه شخصیت ها را پیدا کند و انواع مختلف شخصیت ها و انگیزه آنان را درک کند و به شخصیت ها، الگوهای گفتاری مشخص بدهد و گفتارها را کوتاه بنویسد. و متوجه باشد که چرا واژه آخر در یک گفتار مهم است. و در نهایت بتواند یک طرح داستانی ساده بسازد و آن را را به انتها برساند.

در بخش دوم انواع نمایشنامهها و ژانرها مورد بررسی قرار گرفته است و خواننده متوجه خواهد شد که چگونه ژانرهای گوناگون را تشخیص دهد و نوع نمایشنامه ای که می خواهد بنویسد را مشخص و در کار خود، کمدی را جدی بگیرد و یک متن نمایشی را مناسب نیازهای تجربی بسازد و با بازیگران آشنا شود و نقش های کوچک را در متن بیفزاید، و توانایی نوشتن یک طرح داستانی پانتومیم را پیدا و موسیقی را در درون طرح داستانی ادغام کند. در بخش سوم جنبههای عملی نگارش یک نمایشنامه از نظر قابل اجرا بودن و مخاطب داشتن تشریح شده است و توصیههایی درباره مکان اجرای نمایشنامه و برگزاری نمایشنامه ارائه می دهد. و خواننده می آموزد چگونه نمایش را روی کاغذ بیاورد و متون نمایشی را در ژانرهای مختلف صحنه آرایی کند، کجا نمایشنامه را اجرا کند و چگونه با مردودی و نقد نمایشنامه اش روبرو شود و تسلیم نشود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما