loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحقیق در احوال و نقد آثار و افکار شاه نعمت الله ولی (834 - 731 ه.ق)

ناشر سروش

نویسنده حمید فرزام

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 724

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر شرح احوال، آثار و افکار شاه نورالدین نعمت الله ولی مؤسس سلسلة صوفیه نعمت اللهیّه از عرفای نیمه دوم قرن هشتم و اوایل قرن نهم هجری است. اهمیت و ارزش خاصی که شاه نعمت الله برای شخصیت معنوی انسان قائل بود، و مجاهدت وی در طریق رفع انحطاط اخلاقی بشر و ایجاد هماهنگی برای وحدت، نشر معارف الهی و ترویج عقاید عرفانی سبب منزلت و پایگاه بلند این عارف نامدار در میان متصوفه شده است. این اثر در چهار بخش "زندگانی شاه ولی از ولادت تا وفات"، "معاصران شاه ولی"، "آثار شاه ولی" و "صورت و سیرت و آراء و افکار شاه ولی" تدوین شده است.

تلخی و سختی مسافرت های شاه ولی به عراق، حجاز، ایران و ترکستان و ... برای کسب کمالات، و معرفی آثار منظوم و منثور،و سبک این عارف، از موضوعات خواندنی این اثر است. همچنین سعة صدر صوفیانه و وسعت مشرب عارفانه در به کار بستن تجارب عملی مثبت، و دوری از افراط و تفریط، و رعایت اصول و مبانی شریعت، و جمع دنیا و آخرت در همة احوال و مقامات، خاصّه در تعلیم و تربیت سالکان طریقت و حقیت، هنر بزرگ این عارف نامدار است که در این اثر به آن پرداخته شده است. جزئیات خواندنی دیگری نیز از زندگی، آثار و افکار ایشان در این کتاب آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما