loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترانه و ترانه خوانی در فرهنگ مردم کرد

ناشر سروش

نویسنده هاشم سلیمی

تحقیق و تنظیم کتاب هاشم سلیمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 392

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

گورانی یا ترانه عامیانه زیباترین بخش ادبیات شفاهی کُردی است که ریشه در بیان احساس و حالات روحی عامه مردم کردستان دارد. گورانی بازتاب شادی ها، غم ها، شکست ها و پیروزی های مردم کُرد از روزگاران گذشته تا کنون است که با پژوهش محتوای آن ها می توان تا اندازه ای به ژرفای روحی و گرایش های فرهنگی مردم این منطقه پی برد. گورانی کُردی نه تنها به طور نسبی زبان و ادبیات کُردی را از گزند روزگار محفوظ داشته بلکه بازتاب مسایل اجتماعی گذشته و عواطف هنری با زبانی ساده و بی پیرایه است.

معرفی بخش های گوناگون گورانی های ملی و فولکلوریک کُردی در زمینه موضوع های مختلف برای دسترسی پژوهشگران به شناخت هر چه بیشتر فرهنگ مردم، موسیقی و ترانه های کُردی هدف این اثر است و نویسنده سعی کرده است بعد از هر دسته بندی موضوعی ترانه ها و پس از شرحی مختصر درباره موضوع آن ها، متن ترانه را به همراه آوانویسی لاتین و برگردان فارسی آورد و سپس به تشریح مفاهیم و باورهای مرتبط به ترانه ها بپردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما