loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ارتباطات سیاسی در عمل دولتها، نهادها، جنبشها و مخاطبان

ناشر سروش

نویسنده دیویدل. پالتز

مترجم مهدی شفقتی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 392

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32714 10003022
23,000 20,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر مشتمل بر چهارده مقاله دربارة ارتباط و جنبه های سیاسی آن و تأثیرگذاری کم و بیش نیرومند رسانه ها بر افکار عمومی و تصمیم گیری های دولتی است که در چهار بخش تدوین شده است.

بخش اول نظریه ها ، به مباحث نظری مرتبط با موضوع کتاب یعنی کلیات روش های اعمال قدرت رسانه های گروهی و روند تأثیر آن ها بر تصمیم گیری های دولتی پرداخته می پردازد و نقش رسانه ها را در چارچوب وسیع تر ساختارهای قدرت اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی جامعه بررسی می کند.

بخش دوم گزارش های کشوری ، مجموعة مطالعاتی تحلیلی است دربارة نقش رسانه های همگانی در کشورهای مختلف. تأثیر اساسی رسانه ها برای کمک به ثبات سیاسی در نیجریه و مشکلات رسانه های روبه رشد در کشورهای بی ثبات و دچار تورم مانند پرو و فریب افکارعمومی مردم کرة جنوبی با استفاده از رسانه های گروهی با هدف حفظ ثبات سیاسی در این کشور ، در بخش دوم این اثر بررسی می شود.

بخش سوم رویدادها ، نهادها ، جنبش های اجتماعی به پوشش خبری رسانه های گروهی از تحولات و وقایع جوامع مختلف و فعالیت نهادها و جنبش های اجتماعی می پردازد. رابطة بین رسانه های گروهی و جنبش های نوین اجتماعی و ارتباط بین رسانه های گروهی و پدیدة تروریسم و اثرگذاری پوشش تلویزیونی جلسات مجلسین انگلستان بر افکارعمومی از موضوعات بخش سوم است.

بخش چهارم واکنش مخاطبان ، مخاطبان و واکنش آنان را نسبت به محتوای مطالب رسانه ای بررسی می کند. تأثیر منابع مختلف بر تلاش فعالان سیاسی و حزبی در کانادا برای کسب اخبار و اطلاعات سیاسی ، رسانه ها و نگرش های گوناگون به خشونت سیاسی در آفریقای جنوبی ، اخبار تلویزیونی و سیاسی سازی زنان و ارتباط افکارعمومی و ارتباطات سیاسی موضوعات مطرح شدة بخش پایانی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما