loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ذکر اخبار اصفهان

ناشر سروش

نویسنده حافظ ابونعیم اصفهانی

مترجم نورالله کسایی

ویراستار قنبرعلی رودگر

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 836

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ابونُعَیم اصفهانی از عالمان دین و نویسنده احوال صوفیان و محدثان در نیمه دوم قرن چهارم و نیمه اول قرن پنجم هجری است و کتاب ذکر اخبار اصفهان تنها اثر تاریخی وی است که بخش عمدة آن به رجال حدیث اصفهان اختصاص یافته است. این اثر با خطابه ای در ستایش پروردگار و پیامبر و خاندان ایشان آغاز می شود. سپس بنیان اصفهان ، شمار شهرها و روستاها و وسعت آن ها را بازگو می کند و اطلاعات مفیدی در باب تاریخ قدیم اصفهان و احوال قدمای مشاهیر آن به دست می دهد. این کتاب علاوه بر آنکه بیانگر سیر دانش و بررسی وضع اصفهان در عصر ابو نُعَیم(نیمه دوم قرن چهارم و نیمه اول قرن پنجم قمری)و اوایل دوره اسلامی است،اطلاعات ارزشمندی درباره بزرگان جهان اسلام،صحابه، تابعین و دانشمندان ادوار گذشته تا زمان خود دارد.

در حقیقت این کتاب گذشته درخشان اصفهان و گوشه هایی از نقش مهم این شهر در فرهنگ و تمدن اسلامی را بازگو می کند. آگاهی هایی که ابونُعَیم درباره چگونگی بنای اصفهان، فتح آن و نیز نخستین والیان و حکمرانان اسلامی آن به دست میدهد، بسیار شایان توجه و قابل استفاده است.وی همچنین به ذکر ویژگیهای جغرافیایی شهر پرداخته است و اطلاعات فراوان، دقیق و جالبی از مناطق و محلات اصفهان ارائه میکند.ابونُعَیم در بخش اصلی کتاب پس از ذکر نام هریک از اشخاص و راویان، به اختصار به ذکر احوال یا روایت منقول از ایشان می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما