loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی وضعیت اسرای ایرانی در اردوگاههای عراق

ناشر سروش

نویسنده علی اصغر امانی زاده

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 206

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32761 10003022
9,000 8,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دوران سخت اسارت قسمتی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که رزمندگان سلحشور جبهه و جنگ به آن شکوه و جلال ویژه ای بخشیدند. نویسنده اثر سعی کرده چهره ای نو از اسارت، آن هم از زبان آزادگان سرافراز میهن اسلامی، به نسل های آینده ارائه دهد. همچنین در این کتاب سعی شده با توجه به پایان نیافتن قطعی تبادل اسرا و محدودیت هایی که برای درج تمامی مطالب مربوط به جنگ، و نیز مشکلات فراوانی که در تحقیق میدانی و اسناد شفاهی وجود دارد، ابعاد دیگر اسارت نیز مانند شهادت، ایثار و پایمردی آزادگان و ظلم دشمنان نشان داده شود.

این اثر در هشت فصل تدوین شده است: فصل یک تاریخچه ای از شروع جنگ میان عراق و ایران است و بهانه هایی را که برای شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران وجود داشته، با استناد به منابع تاریخی موجود بررسی کرده است. در فصل دو نویسنده به تعریفی از اسارت و رزمنده می پردازد و چگونگی دستگیر شدن و مواجهه با اسارت را مورد ارزیابی قرار می دهد. فصل سه کتاب گذری بر سیر تاریخی رفتار با اسیران جنگی دارد و این رفتارها را از منظر اسلام و احادیث موجود از ائمه(ع)اطهار مورد نقد و بررسی قرار داده است. در فصل چهارم خواننده با موقعیت کشور عراق و اسارتگاه های آن آشنا می شود.

فصل پنجم مقایسه ای از وضعیت اسرای جنگی ایران و عراق دارد و عملکرد رژیم بعث عراق در رفتار با اسیران جنگی، شرح لطمات وارده به سلامت جسمی اسیران، شرایط عمومی زندانیان جنگی در اردوگاه ها، شرایط زیستی مشترک بین اردوگاه ها، انواع بیماری ها وامراض اسارت، شکنجه ها و رنج ها، روش های شکنجه و اطلاعات آماری اسرای عراقی را مورد توجه قرار می دهد.در فصل شش بافت نیروهای اسیر ایرانی در اردوگاه های عراق و ویژگی های نگهبانان عراقی، در فصل هفت قوانین بین المللی در کسب خبر و روابط اسیران، و در فصل آخر کتاب نیز تعلیمات هنری، فرهنگی و آموزشی در اسارت مورد بررسی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما