loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گونه های نقد و روش های حل تعارض در اخبار عاشورا (تا قرن هفتم هجری قمری)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32849 10003022
118,000 106,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در بررسی آیات و روایات موجود در منابع و مآخذ اصیل واقعه عاشورا، این حقیقت آشکار می گردد که با تکیه بر حداقل 9 روش می توان به نقد اخبار موجود در آن منابع و در نهایت تمییز بین اخبار سره از ناسره پرداخت، که بهترین و کارآمدترین روش، نقد اخبار با تکیه بر مویدات مسلم تاریخی بالاخص مطالعات مردم شناختی دو شهر کوفه و شام در آستانه قیام امام حسین (ع) می باشد .
از سویی دیگر در مطالعه اخبار موجود در این منابع با این مساله مواجه می شویم که گاهی بین دو یا چند خبر اختلاف و یا تعارض وجود دارد، در این گونه موارد نیز می توان با استمداد جستن از ملاک هایی چون مطابقت اخبار با قول معتبر معصومین (ع) مطابقت اخبار با منزلت والای اهل بیت علیه السلام وخاندان مطهر ایشان، مطابقت اخبار با مویدات مسلم تاریخی و ضبط خبر در منبع اصیل و وثاقت مولف آن، به حل تعارض آن اخبار پرداخت. بدین ترتیب در این کتاب سعی شده است که با تکیه بر روش هایی کار آمد، یک تاریخ کامل و منزه از هر گونه اخبار نا صحیح از حادثه عاشورا ارائه شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما