loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقل و دین (بیست گفتار در شناخت ابعاد معنوی حیات عقلانی انسان)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده محمدرضا مهدوی کنی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 352

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32919 10003022
173,000 155,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر مجموعه ای از سخنرانی هایی است که در نشست های مختلف و به مناسبت های خاص در واحد خواهران دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان تذکرات اخلاقی و احیاناً اجتماعی؛ توسط آیت الله محمدرضا مهدوی کنی ایراد شده است.

این اثر در قالب 22 گفتار در مورد مباحث زیر بحث نموده است: نقش دانشگاه امام صادق (ع) در برابر تهاجم فرهنگی، خوب همسرداری، برترین عبادت برای زنان، عدم اختلاط زن و مرد در مسابقات قرآنی خواهران، جایگاه سعی و تلاش در راه نیل به هدف، فاطمه زهرا (س) کوثر الهی و حقیقت شب قدر، تبیین آرا و نظریات سیاسی ـ اجتماعی شهید مطهری و مقام معلم، شب نیمه شعبان، شب قدر اصغر و محل تجلی ثقل اصغر از جمله گفتارهای این اثر است.

همچنین معلمی صفتی از صفات الهی و شغل انبیا، هدف غایی هجرت الی الله، تعلیم و تبلیغ دین، زهرا (س) عطیه ای الهی، جایگاه تعلیم و تعلم در اسلام، شناخت زمانه، استقامت در راه اخلاص، ارکان معارف دینی: حقیقت، فضیلت و عدالت، فضایل و مناقب حضرت علی (ع)، آزادی اندیشه از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب است.

چهار خصلت علوی: «تقوا، جهاد، پاکدامنی، راستی»، اهداف پنجگانه مؤسسان و برنامه ریزان دانشگاه امام صادق (ع)، جایگاه اطفال در نظام حقوقی اسلام و غرب، عالم ربانی، جوینده راه نجات، مردم سرگردان، تفسیر خطبه حضرت امیر (ع)، وظیفه امت در زمان انتظار، شکر نعمت، استغفار از طمع به روزی افزون، درمان حزن، علم، معرفت و تضارت آرا در مکتب جعفری نیز از دیگر موضوعاتی است که در این اثر تبیین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما