loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی و روش شناسی تبیین (با تاکید بر اندیشه سیاسی)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده محمدحسین جمشیدی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 439

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32943 10003022
219,500 197,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در شناخت و بررسی اندیشه ها و معارف، ما گام اول را، روش شناسی شناخت آنها و گام دوم را روش تبیین، تحلیل و بررسی آنها می دانیم که خود می تواند از روش تبیین یا چگونگی تحقق آن و اصول و مبانی اش تشکیل گردد.

در این میان نیز اهمیت مبانی و اصول تبیین مهمتر از خود تبیین است. از همین رو، کتاب حاضر، به دنبال بیان مبانی و اصول تبیین، و روش شناسی آن، با تأکید بر اندیشه های سیاسی است و در واقع کلیدی است برای شناخت و بررسی اندیشه های بشری و هدف آن نیز ارائه چارچوبی منطقی، مبانی و مقدمات تبیین، تحلیل و بررسی اندیشه ها و معارف بویژه اندیشه های سیاسی می باشد. کتاب فوق از یک دیباچه و چهارده فصل تشکیل شده است.

نویسنده در دیباچه به طرح مسئله، اهمیت، پیشینه، منابع، روش و سازماندهی توجه شده است و در فصول چهارده گانه نیز، تعاریف، ماهیت، و چیستی تبیین، مفاهیم مرتبط با تبیین، نظریه و تبیین، انواع تبیین، شرایط تبیین، مبانی و مبادی تبیین، مقدمات تبیین، مقدمات تبیین در اندیشه های سیاسی، براهین تبیین، براهین تبیین در اندیشه های سیاسی، ویژگی های تبیین گر و تبیین در قرآن و حدیث ... مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. پس از فصول چهارده گانه، در انتها نیز نتیجه گیری، کتابنامه، واژه نامه قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما