loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ نامه جمعه (فارسی - عربی)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم مرتضی خوش نصیب

با همکاری مرتضی خوش نصیب

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 407

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه فضیلت های شب و روز جمعه با عنوان «فرهنگ نامه جمعه» به دو زبان فارسی ـ عربی می باشد. «فرهنگ نامه جمعه»، مدخلی از دانش نامه قران و حدیث است، که به صور ت مستقل، برجسته ترین نکات و دستورالعمل، جهت فرهنگ سازی و بهره برداری از برکات شب و روز جمعه را روایت می کند.

بخش نخست کتاب با عنوان «فضیلت ها و آداب جمعه»، در چهار فصل به فضیلت ها و ویژگی های جمعه، آداب شب جمعه، آداب روز جمعه و دعاهای جمعه می­پردازد. بخش دوم کتاب با عنایت به جایگاه نمازجمعه در اسلام، به این موضوع اختصاص یافته است، در این بخش تحلیل های مورد نیاز درباره این فریضه بسیار مهم سیاسی ـ عبادی مانند: تاریخ تشریع نمازجمعه، حکم نمازجمعه در عصر غیبت و برنامه ریزی جهت حضور جوانان در نمازجمعه ارائه می­شود.

آگاهی از فتاوای فقهای معاصر درباره مسائل مختلف نمازجمعه مانند: وقت نمازجمعه، خواندن خطبه های نماز قبل از اذان ظهر، سخن گفتن نمازگزاران هنگام خطبه، گوش فرا دادن به خطبه و مقدار مسافت فرسخ شرعی، در این مجموعه، مورد توجه قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما